Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Frank Desting
#20 postet d. 15-10-07 kl. 20:13. Emne: Svampe fra Hospitalsparken (?)
Hej Henrik,

Alletiders, at du tager arterne med ind til åbent hus i aften, ser frem til, at høre nærmere!?

Ps. Dunet Mælkehat passer fint!

Hilsen

Frank

Kommentér

Frank Desting
#21 postet d. 15-10-07 kl. 21:10. Emne: Svampe fra Hospitalsparken (?)
Hej igen Henrik,

Forresten, hvor fandt du foldhatten ???

Jeg kunne kun finde det ene eks.!

Hilsen

Frank

Kommentér

Henrik Mathiassen
#22 postet d. 16-10-07 kl. 00:28. Emne: Svampe fra Hospitalsparken (?)
Hej Frank

Flere af "eksperterne" fastslog den mørke til at være Bittersød trævlhat. Men størelsen (op til 7 cm) kunne godt tyde på den meget lignende Agardhs trævlhat som har mere udviklet slør som kan danne en ringzone på stokken og som er lokalt almindelíg i klitter, eller som her en gruset parkeringsplads. Måske du skulle checke om de yngre ekesmplarer har en sådan ringzone på stokken, de eksemplarer jeg fandt var lidt gamle.

Foldhatten var såmænd en mørk variant af Grubet foldhat som det vist også er blevet foreslået. De havde tydeligt grubet stok. Jeg fandt flere eksemplarer på den side af birke/pile-bevoksningen der vender væk fra auditoriet. Det er også der Tragt-viftesvamp kan findes på de mest bare partier.

mvh,

Henrik

Kommentér

Frank Desting
#23 postet d. 16-10-07 kl. 08:54. Emne: Svampe fra Hospitalsparken (?)
Hej Henrik,

Ok - mange tak for dit svar.

Jeg bestemte faktisk selv foldhatten til Grubet Foldhat inden jeg fik medd. om, at det nok var Elastik-Foldhat ell. måske noget helt andet...

Hilsen

Frank

Kommentér

Flemming Larsen
#24 postet d. 16-10-07 kl. 10:16. Emne: Svampe fra Hospitalsparken (?)
Henrik mener du ikke en mørk variant af Kruset foldhat? Grubet foldhat er jo normalt mørkere en den på Franks billede.

Kommentér

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator