Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Marie Louise Brandt
#20 Kommentar postet d. 13-11-15 kl. 19:16. Emne: En eller anden pigsvamp på træstamme ...?
Det ser ud som om du bruger decimal koordinater. Jeg angav i grader, minutter og sekunder. Det giver en væsentlig forskel. Hvis du har problemer med omregningen kan jeg finde min Dakota og prøve at få den til at regne om til decimalgrader. I øvrigt har jeg plottet observationen ind så lokaliteten kan findes der.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#21 Svar postet d. 13-11-15 kl. 19:25. Emne: En eller anden pigsvamp på træstamme ...?
Jeg ved ikke hvor vigtigt det er, men hvis du orker må du meget gerne gøre det! Kan du forklare i ord hvor galt prikken sidder nu (anbragt i skoven V for kroen (Lille Ravnsholt) men øst for motorvejen)!

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Marie Louise Brandt
#22 Kommentar postet d. 13-11-15 kl. 19:36. Emne: En eller anden pigsvamp på træstamme ...?
Jeg prøvede at se din indtastning Torbjørn, men kunne hverken søge eller finde den, men jeg kan se, at den nordligste af Bjørn W Pedersens prikker ligger meget tæt på mit fundsted. Og der er en vis unøjagtighed på alle GPS''ser.

Min position omregnet til decimalgrader: 55,83512 N og 012,36749 E.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#23 Svar postet d. 13-11-15 kl. 19:44. Emne: En eller anden pigsvamp på træstamme ...?
Tusind tak for dit arbejde Marie-Louise, det flyttede prikken nærmere skovens udkant og kroen Jeg skal nok sige til når fundet bliver godkendt, det regner jeg med bliver snart.

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Marie Louise Brandt
#24 Kommentar postet d. 13-11-15 kl. 19:53. Emne: En eller anden pigsvamp på træstamme ...?
Fint, jeg kunne se svampen og træstammen fra vejen, dvs. den lå vel ca 5 meter inden for grøft og skovdige.

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#25 Kommentar postet d. 13-11-15 kl. 20:03. Emne: En eller anden pigsvamp på træstamme ...?
Til lykke med den flotte svamp og at du lod svampen sidde uskadt

Her nær Øksedal måtte jeg "nøjes" med Koralpigsvamp

-men den er fane...osse flot

Besvar | Kommentér

Lars Bitsch

Svaraktivitet:

(60)
#26 Svar postet d. 14-11-15 kl. 08:05. Emne: En eller anden pigsvamp på træstamme ...?
Har en pose liggende fra Chinatown i NY, men kan ikke rigtig finde nogen opskrifter. Vi så den i øvrigt på tur med foreningen i Dyrehaven 1/11

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#27 Svar postet d. 14-11-15 kl. 08:22. Emne: En eller anden pigsvamp på træstamme ...?
Nu er den også godkendt på svampeatlas - fin vandretursoplevelse, og godt at du har øjnene med dig Marie-Louise

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator