Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#20 Svar postet d. 24-05-18 kl. 11:27. Emne: Spørgmål om 3 måge billeder :)
Niels:

Altid interessant at se billeder af sjældne fugle fra andre kontinenter....

Som jeg (forsøgte) at redegøre for, er der intet atypisk ved Denize´s Hættemåge.

Skærp gerne opmærksomheden når jeg nu kort gentager mig selv:

Fotokvaliteten/lysforholdene, mulighed for tilsmudsning af mudder, og ikke mindst Hættemågers normale sommernæbfarve taget i betragtning, er det da helt naturligt at kalde denne fugl for en Hættemåge

Bonaparte´s Måge og Dværgmåge har spinklere næb og anderledes hovedfacon, og jeg tror ikke SU (det udvalg, som godkender/forkaster iagttagelser af sjældne fugle), ville kalde denne art for ubestemt Hætte-Dværg-Bonaparte´s Måge, for det er billederne for gode til.

Hættemåge er det bestemt, for næbformen passer simpelthen ikke på de to nævnte, bitte små arter.

Og til Denize: Prøv endelig at genfinde denne fældende 2k Hættemåge, tag nogle endnu bedre billeder, og læg dem op her.

Niels vil blive SÅ rævestolt hvis du kommer med en serie Napoleonsbilleder (nåh nej, Bonapartebilleder!)

Og så vil han sikkert for altid skifte huerne ud med en flot, sort Napoleonshat

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1185)
#21 Svar postet d. 24-05-18 kl. 13:47. Emne: Spørgmål om 3 måge billeder :)
Den er hvert fald aparte - om det er med "bon" foran, er, som jeg skriver, nok ikke sandsynligt , men det kunne da være morsomt, hvis det var. Nu er bonaparten jo ikke en dværg, som den anden

Lyset er i øvrigt ganske godt - belyst ovenfra fra venstre side -intet modlys

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator