Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. november 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Elisabeth Siegel
#20 Kommentar postet d. 27-03-20 kl. 21:37. Emne: Hvilke små svampe på løvtræsstamme?
Den næste stump her stammer fra den hatgruppe, som blev vist ovenfor i #3. En af de mere brunlige på billedet i #3 (3.række fra oven, nr.1 fra venstre, men den slags angivelser kan jo misforstås). Her er oversiden af stumpen.

(fortsættes)

Hvilke små svampe på løvtræsstamme? (Den næste stump her stammer fra den hatgruppe, som blev vist ovenfor i #3. En af de mere brunlige på)
Foto: Elisabeth Siegel
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#21 Kommentar postet d. 27-03-20 kl. 21:41. Emne: Hvilke små svampe på løvtræsstamme?
Underside af stumpen fra forrige indlæg. Den er aldeles glat og blottet for poreåbninger som de andre.

Mon så ikke også den ged (eller Hårede Lædersvamp) er barberet??? Tak for tålmodigheden!

Vh Elisabeth

Hvilke små svampe på løvtræsstamme? (Underside af stumpen fra forrige indlæg. Den er aldeles glat og blottet for poreåbninger som de andr)
Foto: Elisabeth Siegel
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3197)
#22 Svar postet d. 28-03-20 kl. 10:03. Emne: Hvilke små svampe på løvtræsstamme?
Der mangler dog endnu, om Thomas evt. har ret i Purpurlædersvamp? Hvad synes han selv om undeersidens farve?

Ole

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#23 Kommentar postet d. 29-03-20 kl. 09:35. Emne: Hvilke små svampe på løvtræsstamme?
Hej Elisabeth og Ole

Kommenterede fordi Elisabeth skrev at hun ville køre derud igen. Udseende af oversiden på purpur og håret er undertiden ens, derfor min opfordring til at have fokus på underside. På det første underside billede "billede 5" var farven underlig bleg og ikke typisk for nogen af de to arter. De nye underside billeder viser en flot gul farve, så helt tryk ved at kalde dem håret lædersvamp. Håret lædersvamp hed i øvrigt gul lædersvamp i gamle dage

Hej Ole

Jeg skrev:

Når du ser til dem igen så ha meget fokus på undersidens farve.

Hvis jeg skulle have givet et bud ud fra de første billeder havde jeg sagt mulig purpur-lædersvamp. Er der violette toner er det den. Er de gullige på undersiden er jeg med på håret. Ser det hele som samme art.

Så har ikke skrevet at det var purpur-lædersvamp.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#24 Kommentar postet d. 29-03-20 kl. 10:15. Emne: Hvilke små svampe på løvtræsstamme?
Det synes jeg heller ikke, at jeg har påstået, Thomas. Jeg bruger ordet evt. og efterlyser din kommentar. Og den er kommet.

Ole

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#25 Kommentar postet d. 29-03-20 kl. 13:42. Emne: Hvilke små svampe på løvtræsstamme?
Hej Per, Ole, Thomas og Bent,

Mange tak til jer alle for bidragene til opklaring af denneher! Det bliver så til "Håret Lædersvamp" for alle svampenes vedkommende. Ved nærmere eftersyn kan jeg se, at der ikke er et eneste "svar", der rigtigt lyder på dét og kun dét (det meste er kommentarer). Er der nogen, der vil sende et "svar" lydende på Håret Lædersvamp, så jeg kan afslutte tråden?

Bedste hilsener, Elisabeth

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3197)
#26 Svar postet d. 29-03-20 kl. 13:46. Emne: Hvilke små svampe på løvtræsstamme?
På #7 har jeg sagt. at 3 af dem var Håret L., men jeg gentager gerne Håret Lædersvamp for alle.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#27 Kommentar postet d. 29-03-20 kl. 14:13. Emne: Hvilke små svampe på løvtræsstamme?
Tak for det, Ole.

Jeg har på ingen måde overset dit svar i #7, men som det hele nu er endt, er problemet ved dét svar jo, at det kun ser ud til at være delvist rigtigt. Jeg ser rent personligt ikke noget formål med systemet med at give flag, hvis ikke flagene reserveres til det/de svar, der helt igennem og uden forbehold udgør "tilfredsstillende svar på eens spørgsmål".

Mange hilsener, Elisabeth

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#28 Kommentar postet d. 29-03-20 kl. 18:15. Emne: Hvilke små svampe på løvtræsstamme?
Du har ret, Elisabeth. Jeg fortrød, da jeg havde sendt det.

Ole

Besvar | Kommentér

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator