Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Hans-Henrik Berndt
#20 Kommentar postet d. 07-10-08 kl. 19:35. Emne: hvilke 3 svampe ?
hej Torbjørn..

selv om svamp nr 3 ser meget dårlig ud er den stadig rimlig frisk. den viser ingen tegn på mælkesaft (med lup)det der ligner skæl er faktisk små knupper holder jeg på, da de ikke kan fjernes med vand. og man kan mærke den med en negl..

har været ude for at se om der var flere men det var der ikke. men har den stadig liggende på køl.

er det ok at lave en ny tråd om kun denne svamp ?

mvh

henrik

Besvar | Kommentér

Torbjørn Lindhardt

Svaraktivitet:

(7380)
#21 Svar postet d. 07-10-08 kl. 19:53. Emne: hvilke 3 svampe ?
Prøv at mærke konsistensen og se hvordan den brækker itu. Mælkehatte og Skørhatte har kugleformede celler, hvilket gør at de brækker i alle mulige retninger. Rødmende fluesvamp består af lange tråde (hyfer), det kan du let undersøge ved at skære den igennem og se om du kan / kan ikke splitte stokken i i tråde på langs, det ville være umuligt på mælkehatten.

I alle tilfælde synes jeg at materialet er for gammelt til at gøre et stort nummer ud af.

Jeg vil ikke bande på at det er Manddraber-mælkehat (selvom det ligner en del), men Rødmende fluesvamp, det er det ikke

Besvar | Kommentér

Hans-Henrik Berndt
#22 Kommentar postet d. 07-10-08 kl. 20:57. Emne: hvilke 3 svampe ?
den kan brækkes på alle leder.

jeg håber der dukker et nyt eksemplar op så jeg kan få en afklaring..

men tak til alle for hjælpen og kommentarende

mvh

henrik

Besvar | Kommentér

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator