Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Michael Filtenborg
#20 Svar postet d. 14-03-09 kl. 02:04. Emne: 3 poresvampe
Jammen fint så er det puklet.

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann

Svaraktivitet:

(288)
#21 Svar postet d. 14-03-09 kl. 08:45. Emne: 3 poresvampe
Sjovt med den Blomme-ildporesvamp - jeg har aldrig set den som denne, den må være gammel, siden den er så sprukken. Jeg har faktisk gået og luret på een, som jeg så inde i byen, og hvor jeg ikke kunne komme til at undersøge den nærmere. Har overvejet Blomme-, men har, som sagt, aldrig set den sådan. Værten er ukendt, men ikke pil. Det kan jeg måske få opklaret nu? Med tak til Erik for lån af tråd .

3 poresvampe (Sjovt med den Blomme-ildporesvamp - jeg har aldrig set den som denne, den må være gammel, siden den )
Margaretha Liebmann har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#22 Svar postet d. 14-03-09 kl. 08:54. Emne: 3 poresvampe
Under forudsætning af at værten er rigtig, ville jeg acceptere den, den ligner meget Jens´ foto i mycokey.

Den er udpræget hovformet, og ligner i dette dårlgt Alm. Ildporesvamp, som jo altså er knyttet til pil.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#23 Kommentar postet d. 14-03-09 kl. 09:35. Emne: 3 poresvampe
Erik, jeg bliver nødt til at fremture med hensyn til foto no. 2, den rækkestillede svamp til venstre, og no. 3 som må være et udsnit af denne.

Det der generer mig er at hatfarven er så dårligt synlig, det grålige skær på porerne og at man ikke kan se disses form og tæthed, uden de fleste af disse oplysninger så synes jeg der vil være tale om gætteri. Sagen er at du lægger noget frem som du ikke selv har navn på; men siden du holder fast på Broget Læderporesvamp (hvilket det sagtens kan være), så vil jeg gerne høre dine grunde hertil og hvad du har brugt til at blive overbevist (udover F&N).

Besvar | Kommentér

Margaretha Liebmann
#24 Kommentar postet d. 14-03-09 kl. 12:49. Emne: 3 poresvampe
Lige et billede fra idag, blot for at vise hvor vanskeligt det kan være en gang imellem.

Hvem ville tro, at dette er en Tøndersvamp? En ødelagt bøg, med masser af "rigtige" Tøndersvampe, og så to, der er helt flade.

3 poresvampe (Lige et billede fra idag, blot for at vise hvor vanskeligt det kan være en gang imellem.

Hvem vil)
Margaretha Liebmann har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Erik Thomsen
#25 Kommentar postet d. 15-03-09 kl. 17:17. Emne: 3 poresvampe
Hej Torbjørn

Fint at du følger op på sagen med lidt kvalitetskontrol - jeg havde friske eksemplarer med hjem - så jeg burde jo fotografere dem i nærbillede. Jeg bruger nøglen til Danske Storsvampe - så jeg er ude i nøglepunktet mellem broget og bæltet læderporesvamp - men det udelukker jo ikke andre muligheder.

Jeg må hellere vende tilbage med et billede ;o)

Tak til Margaretha for fine indlæg...

Jeg har nye poresvampe med hjem - men tror det må gælde en ny tråd.

Besvar | Kommentér

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator