Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jesper Moeslund

Svaraktivitet:

(149)
#20 Svar postet d. 17-07-09 kl. 21:43. Emne: Hvad er dette ?
Eller endnu bedre: Slå, eller skære tørv i hederne, det er nu engang det der virker bedst

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Bent Skovgaard Just
#21 Kommentar postet d. 17-07-09 kl. 22:01. Emne: Hvad er dette ?
Kunne man forestille sig at Københavns Vestskov (nej det var nok et dårlig valgt eksempel) eller Tinnet Krat m fl. lok., fordi der bliver naturplejet med kreaturer, ville blive "overbedænget" med f.eks engbrandbæger som dyrene beskytter fordi den er giftig og myndighederne jo så nærmest har fredet på uopdyrkede arealer.

Besvar | Kommentér

Jesper Moeslund

Svaraktivitet:

(149)
#22 Svar postet d. 17-07-09 kl. 22:12. Emne: Hvad er dette ?
Det tror jeg ikke. Eng-Brandbæger er vel ikke invasiv og holdes såvidt jeg ved effektivt nede af bl.a. Blodplet eller hvad den nu hedder. Jeg har aldrig set den være et problem på steder som du nævner der.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Bent Skovgaard Just
#23 Kommentar postet d. 17-07-09 kl. 22:30. Emne: Hvad er dette ?
Næh jeg tror det nu heller ikke, Men er bare blevet betænkelig over udviklingen på min mark over de sidste tre år hvor vi har boet i Kærbølling med vores skotter. Det første år var marken næsten dækket af Gederams, de fortog sig så en hel del allerede året efter vel p.g.s dyrene. Sidste år så marken faktisk ud til at være renset for dem, til gengæld observerede jeg en vis fremgang af tidsler mælder og brandnælder. men så i år er ca en trediedel af markens 3 tdr land dækket med engbrandbægre. Hvis dette fortsætter så frygter jeg for om der overhovedet bliver noget foder til overs for dyrene til næste år.

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen

Svaraktivitet:

(3942)
#24 Svar postet d. 17-07-09 kl. 22:40. Emne: Hvad er dette ?
-Jeg har altså ikke nær så mange Brandbægere i år som før.

Det er nok "de guffende gul/sorte gutter", der hjælper til.

Det er dog nogle utrolig dejlige billeder, Bent -af din Uldtotfamilie"

Godt de ikke bor her -:

"Så ville jeg være smidt i marken og Uldtotterne flyttet ind i huset" !

Citat: fruen i huset !!

Mvh.

Per

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bent Skovgaard Just
#25 Kommentar postet d. 17-07-09 kl. 22:56. Emne: Hvad er dette ?
Hej Per

Tak for de trøstende ord, desværre tror jeg ikke "hvepsene" (blodplet) når at finde min mark i år.

PS Synes lige din fru skal have et lille godnat billede som tak for roserne.

mvh bent

Hvad er dette ? (Hej Per
Tak for de trøstende ord, desværre tror jeg ikke "hvepsene" (blodplet) når at finde min mar)
Bent Skovgaard Just har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator