Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Klimaændringer -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole B. Lyshede
#20 Kommentar postet d. 30-11-09 kl. 09:50. Emne: Klimaoptimismen breder sig
... og måske arbejdslejre for de, som ikke vil lære?

Ole

Kommentér

Ole Andersen
#21 Kommentar postet d. 30-11-09 kl. 10:02. Emne: Klimaoptimismen breder sig
... og når jeg tror, vi har sådan en risiko, har det noget med de kommende begivenheder i december at gøre.

Det er overvejende sandsynligt, at det store show/cirkus overskygges af markante gadekampe og nogle få udvalgte politiker-stunts - tænk blot på muligheden for at selveste Zimbabwe-Robert møder op!

Det vil sælge aviser, og det vil sælge billetter til dygtige brugere/politikere.

Klima & Miljø vil blive reduceret til sekundære elementer i den fremstilling, vi får af begivenhederne. Pressen og den erklærede nyhedsformidling betjener sig jo mest af underholdning.

Klima og miljø vil kunne fremstilles som noget negativt, ballade og udgifter! - blot at tale om det kan ved den rette styring gøres mistæænkeligt.

Ja, ja - bare vent!

Pia har jo allerede bedt om at få nedlagt det nys oprettede ministerium, og det kan gøres om et par måneder med den rette opbakning. Og den får man, når man kan popularisere begivenhederne i december....

Kommentér

Niels Poul Dreyer
#22 Kommentar postet d. 30-11-09 kl. 10:21. Emne: Klimaoptimismen breder sig
Jeg gik på jp debat link - se linket HER

Jeg læste alle 121 indlæg kl 9.39 i dag den 30 Nov 2009.

38 var for klima og miljø (forstod problem og spørgsmålet)

83 indlæg var enten vrøvl eller antimiljø. Jeg bemærkede at kvinder havde en bedre forståelse idet 60% ville gøre noget. Derfor er løsningen fratag mænd stemmeretten

Spøg til side. Klimaproblemet er et enormt gennemgribende skifte i vores samfund. Der er en højtråbende gruppe, som vil kæmpe med alle midler for at undgå en ændring af deres livsstil. Det er den gruppe som burde genopdrages på et tvangsophold.

Kommentér

Henrik Bringsøe
#23 Kommentar postet d. 30-11-09 kl. 13:16. Emne: Klimaoptimismen breder sig
Niels, du har ret i, at vi - og naturen og miljøet i særdeleshed - virkelig har brug for et regeringsskifte. Men jeg tror, det har lange udsigter. Desværre, desværre. Vores nuværende regering har eksisteret i hele 8 år og 3 dage, hvilket jeg ikke i min vildeste fantasi forestillede mig for 8 år siden, da vi så f.eks. en Hans Christian Schmidt som miljøminister. Ikke desto mindre fornemmer jeg, at der er tilstrækkeligt bred folkelig opbakning bag regeringens politik. Også inden for natur og miljø, hvor befolkningen bestemt ikke kan lide nævneværdige indskrækninger i vores udfoldelser og overforbrug. "Vi skal passe på vores natur og miljø, hvilket naturligvis koster penge, men endelig ikke mine penge!".

Jeg oplevede den tendens ved eksempelvis kommunalvalget, hvor kandidaterne gik "pænt" uden om miljøpolitik i deres kampagner. De var godt klar over, at dette ville være ødelæggende for deres ædleste mål, nemlig at score flest mulige stemmer, dels til at blive valgt og dels til dernæst at sikre sig lukrative udvalgsposter. Under valgkampen (i Køge) fandt jeg nogle (få) hæderlige kandidater, der brændte for en fornuftig og afbalanceret miljøpolitik. Men ak, de fik stort set ingen stemmer.

Jeg er også meget spændt på at se, hvordan Lykke Friis vil gebærde sig i sit nye job. Vil hun være tro over for Venstreløverne og den øvrige partitop og deres lidet miljøvenlige politik? Hvordan vil det se ud med bæredygtig udnyttelse af vores ressourcer? Mon ikke, at hun bliver nødt til at lade førstnævnte veje tungest, så hun får en rimeligt lang ministerkarriere (mindst til næste valg i 2011).

Venligst

Henrik Bringsøe

Kommentér

Niels Poul Dreyer
#24 Kommentar postet d. 30-11-09 kl. 13:38. Emne: Klimaoptimismen breder sig
Min lille måling viser jo også at Danskerne er antimiljø.

Jeg har mødt langt større miljøbevidsthed i de u-lande jeg har rejst i. Vi er kommet for langt væk fra naturen i de daglige.

Men bare vent, når naturen tager hævn på os over vores overforbrug, så vil folk indse at vi har brug for naturen, men så er de for sent til at redde mangfoldigheden. Lge nu kæmper jeg imod en svineproducent der vil udvide til 500 dyenheder 650 meter fra min bopæl!

Kommentér

Ole Andersen
#25 Kommentar postet d. 30-11-09 kl. 13:47. Emne: Klimaoptimismen breder sig
Hej Niels,

hvorfor søger du ikke et job hos den gode mand og bekæmper svineproduktionen indfra..?

Kommentér

Niels Poul Dreyer
#26 Kommentar postet d. 30-11-09 kl. 16:22. Emne: Klimaoptimismen breder sig
kan ikke holde stanken ud

Kommentér

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator