Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. juni 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torben Geertz
#20 postet d. 27-11-06 kl. 13:50. Emne: Jeg har lige...
Okay, det virker, men de A.mellea virker enormt lyse og næsten uden "skæl" og de vokser osse på en helt anden måde end mine!

Jeg var faktisk selv inde på at mine kunne være den mørke, men nu er jeg igen i tvivl!

Mvh. Torben

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#21 postet d. 27-11-06 kl. 18:04. Emne: Jeg har lige...
Hej Christian

Det ville være godt, hvis du kunne konferere med Michael Filtenborg om det, så I sammen kan blive enige?

For vi andre er nødt til at stole på, at I ved, hvad vi skal rette os efter.

Det hjælper ikke så meget at drøfte det på trådene, hvor vi spørger.

Vi er på Herrens mark med de honningsvampe, efter at det hele er lavet om.

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Michael Filtenborg
#22 postet d. 27-11-06 kl. 20:46. Emne: Jeg har lige...
Hej Christian. Jo men nu er honningsvampe noget flexible og faktisk er skællene noget af de bedste at bestemme dem på. Hvad angår voksestedet så vil jeg tilføje at alle 3 af de mere almindelige honningsvampe herhjemme (Nordisk ikke medtaget da den ligner køllestokket temmeligt godt) vil vælge løvskov oftere end nåleskov men kan alle findes i nåleskov. Der er bare det sjove ved mørk at dne næsten uanset hvilken behandling dne får fra naturens side har mange skæl og helt ud til kanten. og det er ikke lyse lette og flagede og slet ikke i "juvenil" stadiet, men diskutinon om kendetegn er da god især for en som mig som interessere mig meget for ligenettop for denne slægt af svampe.

Kommentér

Michael Filtenborg
#23 postet d. 27-11-06 kl. 20:48. Emne: Jeg har lige...
Jeg vil lige grave mig ned i skællene for det er jo ikke de samme eksemplare der er fotograferet, og de forskelige honningsvampe kan sagtens findes sammen endda på samme stub.

Kommentér

Torben Geertz
#24 postet d. 27-11-06 kl. 21:03. Emne: Jeg har lige...
Hej Michael

Du må bare se at få gravet

Jeg skal ikke gøre mig mere klog på om det er mørk-, agte- eller en hel tredje honning-model vi har med at gøre, men indtil videre går den ind som ægte

Mvh. Torben

Kommentér

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator