Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jes Elnif
#20 Kommentar postet d. 10-01-12 kl. 09:30. Emne: Vel ikke hjelmhat ?
Hej Torbjørn

Jeg tørrer den og sender den til dig

Hilsen Jes

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#21 Svar postet d. 15-01-12 kl. 17:16. Emne: Vel ikke hjelmhat ?
Hej Jes

Tak for materialet! - jeg må give de ærede modopponenter ret i at det er Kliddet Fnughat, mikroskopien passer entydigt der; fik allerede mistanken da jeg så det veltørrede eksemplar

Jeg vil ikke undskylde min fejlbedømmelse af materialet, problemet er at bestemmelser ud fra fotos ofte er svære og en afvejning af de indtryk man får. Desværre er det ikke muligt at mikroskopere, hver gang jeg er i tvivl, det er vikårene i hvertfald p.t.

med venlig hilsen

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Jes Elnif
#22 Kommentar postet d. 15-01-12 kl. 17:55. Emne: Vel ikke hjelmhat ?
Velbekomme Torbjørn

Ja, belæg og endeligt materiale er selvfølgelig den bedste mulighed for bedømmelse.

En stor del af F&Ns popularitet er grundet i, at man kan få fotos af materiale bedømt, så der vil altid være en vis konflikt og selvfølgelig fejlbedømmelser.

Det ku'' da lige mangle.

Denne tråd har givet baggrund for mig i interesse for hjelmhatte og også fnughatte.

Jeg betragter F&N, som et abduktivt forum (et sted, hvor der dannes hypoteser ud fra et ufuldstændigt datamateriale).

Det bliver så til reelle bestemmelser, som i denne og mange tråde.

Mange tak for arbejdet og bestemmelsen

Hilsen Jes

Besvar | Kommentér

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator