Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anni Lene Nielsen
#20 postet d. 30-01-07 kl. 20:00. Emne: Døde Skovduer
Hej Ole

Ved du, om den sygdom smitter de dyr, som lever af Ringduer?

Altså andre fugle eller pattedyr?

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Niels Henrik Højbjerg
#21 postet d. 31-01-07 kl. 18:41. Emne: Døde Skovduer
jeg ved det Jens og du er på forhånd tilgivet.

Jeg prøver bare at opdrage lidt på dig, selvom det nok ikke nytter noget.

vh NH

Kommentér

Ole Roland Therkildsen
#22 postet d. 31-01-07 kl. 23:51. Emne: Døde Skovduer
Hej Anni Lene.

Ja, sygdommen findes jævnligt hos rovfugle, der smittes via deres bytte. Tyske undersøgelser har fx vist at de fleste redeunger af duehøg bærer smitten - dog uden, at det har afgørende betydning for deres overlevelse. Omvendt har sygdommen været skyld i øget dødelighed hos redeungerne af andre arter af rovfugle. Pattedyr smittes ikke.

Hilsner

Ole

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#23 postet d. 01-02-07 kl. 00:42. Emne: Døde Skovduer
Hej Ole

Tak skal du have

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Jens Stolt
#24 postet d. 02-02-07 kl. 21:06. Emne: Døde Skovduer
Måske skulle vi overveje den tanke, at det ville være godt for duerne at blive skudt.

Altså inden de blev syge, så de ikke blev syge.

De andre.

Det jeg mener er at sygdomme jo typisk er bestandsregulerende faktor i tætte bestande.

Jagt er da en bedre måde? Det er da ialtald synd at se på sådan en due, der dør af sult med halsen stoppet af bognødder.

Det er vel også bedre at mennesker spiser dem end de ligger og rådner og smitter andre dyr?

Kommentér

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator