Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Michael S. Jensen
#20 Kommentar postet d. 21-02-13 kl. 23:31. Emne: Journalist søger identifikation af fuglesang
Enig Sebastian! Det kan hverken bruges som dokumentation for at han har været der, eller at han ikke har været der.

De fleste nogenlunde almindeligt forekommende fugle har et pænt stort udbredelsesområde, så som før nævnt skal der mere dokumentation på bordet, før vi kan sige noget som helst med bare nogenlunde sikkerhed.

Mvh Michael

Besvar | Kommentér

Lasse Rahbek
#21 Kommentar postet d. 22-02-13 kl. 14:01. Emne: Journalist søger identifikation af fuglesang
Tusind tak for den overvældende feedback!

Jeg er helt enig i, at der ingen konklusioner kan drages ud fra klippet her. Mit spinkle håb var, at nogen ville skrive noget i retning af: "Det dér er en sydfynsk skovsneppe og den lever KUN i Nordeuropa!". Ikke at det ville være et endegyldigt bevis i sig selv, men det kunne lægges til bunken af indicier, vi efterhånden har samlet mod den her fyr...

Og hvem er han så og hvorfor mistanken? Jo, jeg kan fortælle at RD er britisk, har boet i Danmark og arbejdet som lærer, hævder at være tidligere elitesoldat og at have gået solo gennem Namibias Ørken, Karakum, Niger, Thar og Gobi ørkenen.

I 2011 ledte han en gruppe af betalende turister gennem Gobi-ørkenen på baggrund af dette imponerende CV og alle de artikler, der omhandlede hans ekspeditioner. Men for næsten alle deltagere var det dårlig oplevelse. RD for vild, han blev syg og han lignede en, der aldrig havde været i en ørken før.

Efter ekspeditionen begyndte en pensioneret amerikansk rejseagent, at undersøge hvem fyren egentlig var. Han mener nu at have fundet ud af, at RD har opfundet hele balladen. Han har aldrig været elitesoldat og han nægter at komme med den mindste form for dokumentation for hans ekspeditioner - som med al sandsynlighed ikke har kunnet lade sig gøre.

Kort sagt er han en con-man, der har kunnet snyde en hel branche, indkassere sponsorater og gear, modtage penge for foredrag og blive hyldet i eventyrbranchen.

Historien skulle gerne ende i Politikens tillæg PS i midten af marts. Håber den har vakt nysgerrighed!

Tak igen,

Lasse

Besvar | Kommentér

Lasse Rahbek
#22 Kommentar postet d. 22-02-13 kl. 14:01. Emne: Journalist søger identifikation af fuglesang
Tusind tak for den overvældende feedback!

Jeg er helt enig i, at der ingen konklusioner kan drages ud fra klippet her. Mit spinkle håb var, at nogen ville skrive noget i retning af: "Det dér er en sydfynsk skovsneppe og den lever KUN i Nordeuropa!". Ikke at det ville være et endegyldigt bevis i sig selv, men det kunne lægges til bunken af indicier, vi efterhånden har samlet mod den her fyr...

Og hvem er han så og hvorfor mistanken? Jo, jeg kan fortælle at RD er britisk, har boet i Danmark og arbejdet som lærer, hævder at være tidligere elitesoldat og at have gået solo gennem Namibias Ørken, Karakum, Niger, Thar og Gobi ørkenen.

I 2011 ledte han en gruppe af betalende turister gennem Gobi-ørkenen på baggrund af dette imponerende CV og alle de artikler, der omhandlede hans ekspeditioner. Men for næsten alle deltagere var det dårlig oplevelse. RD for vild, han blev syg og han lignede en, der aldrig havde været i en ørken før.

Efter ekspeditionen begyndte en pensioneret amerikansk rejseagent, at undersøge hvem fyren egentlig var. Han mener nu at have fundet ud af, at RD har opfundet hele balladen. Han har aldrig været elitesoldat og han nægter at komme med den mindste form for dokumentation for hans ekspeditioner - som med al sandsynlighed ikke har kunnet lade sig gøre.

Kort sagt er han en con-man, der har kunnet snyde en hel branche, indkassere sponsorater og gear, modtage penge for foredrag og blive hyldet i eventyrbranchen.

Historien skulle gerne ende i Politikens tillæg PS i midten af marts. Håber den har vakt nysgerrighed!

Tak igen,

Lasse

Besvar | Kommentér

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator