Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jakob Sørensen
#20 Kommentar postet d. 05-05-13 kl. 21:13. Emne: Hvilken plante? #5
Der er efterhånden en del planter, jeg lige skal vente på blomstrer.

Desværre bliver græsset slået indenfor et par dage, og så er det for sent. Så skal plante dem et andet sted, hvis jeg skal se dem her blomstre.

Besvar | Kommentér

Mats H. G. Gustafsson
#21 Kommentar postet d. 06-05-13 kl. 22:56. Emne: Hvilken plante? #5
Lugtlös kamille, javisst! Kommen kan udelukkes - dens basale blade er godt nok findelte, men fligene er tydeligt affladede - her er de närmest trådformede. Bladene er også mere "to-dimensionelle" hos kommen. Jeg har nogle små bladrosetter af kommen i haven - vil pröve at tage et billede imorgen.

vh,

Mats

Besvar | Kommentér

Mats H. G. Gustafsson
#22 Kommentar postet d. 07-05-13 kl. 09:00. Emne: Hvilken plante? #5
Her så billede af kommen, et blad fra en lille bladroset. Det jeg skrev om to-dimensionelle blade passer ikke - småbladenes flige peger opad - men det med fligenes form var korrekt - de er tydeligt affladede.

vh,

Mats

Hvilken plante? #5 (Her så billede af kommen, et blad fra en lille bladroset. Det jeg skrev om to-dimensionelle blade pa)
Mats H. G. Gustafsson har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (742 x 420)
Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#23 Kommentar postet d. 07-05-13 kl. 09:13. Emne: Hvilken plante? #5
Grundblade af Kommen kan være forbavsende forskellige, så vidt jeg husker. Ligesom hos arten Alm. Pimpinelle. Så jeg er endnu ikke overbevist om endeligt ID.

Det at bladene lugter krydret undrer mig. Hverken bladene af Kommen eller af Lugtløs Kamille skulle da lugte af noget videre? Men folk lugter så forskelligt.

hilsen fra HENRY

Besvar | Kommentér

Jakob Sørensen
#24 Kommentar postet d. 07-05-13 kl. 09:31. Emne: Hvilken plante? #5
Jeg har ikke sagt at lugten er tydelig, men f.eks. lugter roden af, hvad jeg mener er, krydderi, men det er der jo mange planter der gør Jeg mener at have set blomster lignende Lugtløs Kamille her før, men det må blive til sommer, at jeg kan undersøge det nærmere.

Besvar | Kommentér

Henry Nielsen
#25 Kommentar postet d. 07-05-13 kl. 09:37. Emne: Hvilken plante? #5
Det øverste af "roden" af Kommen lugter lidt ligesom gulerødder, når man kradser i den.

hilsen henry

Besvar | Kommentér

Side 3 af 3 - Gå til side 1 2 3

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator