Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Conny Bruun
|
#360 Kommentar postet d. 08-08-19 kl. 15:46. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Kærgaltetand skal lige med 
 Conny Bruun har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (650 x 738)
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#361 Kommentar postet d. 08-08-19 kl. 17:24. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
God eftermiddag eller ææhh aften.
Et par timer ved et af mine favoritsteder ved Kollerup Strand -ikke så langt fra Klim
Starten fra Øksedal i ganske øsende regnvejr med tanke om galmandsværk, men.....
-jyden han er stærk og sej....
Og da jeg ankom deroppe, skinnede solen....
-----------
Fire svampefund....en Glansblad / 2 Rødblade (måske Blåbladet...)/ og en aldeles ukendt....
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
|
#362 Kommentar postet d. 08-08-19 kl. 17:26. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Fin skylle Conny
---------
Den her hensætter mig i grublerier.....

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
|
#363 Kommentar postet d. 08-08-19 kl. 17:28. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Her Eng-Ensian i sin vorden
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (733 x 600)
|
Kommentér
|
|
#364 Kommentar postet d. 08-08-19 kl. 17:29. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Ring-Glanshat
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Aksel Jørgensen
|
#365 Kommentar postet d. 08-08-19 kl. 19:29. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Det er småt med spisesvampe for tiden - regnen har først i dag besluttet sig for at overgå vejrudsigterne - i lang tid under det halve af - vejrprofeternes forudsigelser.
De sidste dage har der dog været kæmpe-støvbold et par steder.
Genfandt i øvrigt smuk perikon i dag - Søbakkevej 11 - på skråningen mod vejen.
|
Kommentér
|
 Anne Messmann
|
#366 Kommentar postet d. 08-08-19 kl. 20:11. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Aksel - ja, vi mangler regn til svampene her. I dag blev det dog til nogle mm.!
Tak for info om Smuk Perikon, jeg må hen og se den .
|
Kommentér
|
|
#367 Kommentar postet d. 08-08-19 kl. 22:18. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Fra Øksedal ikke den sædvanlige jammer....
omkring en fyrretyve millimeter de sidste dage

|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#368 Kommentar postet d. 09-08-19 kl. 06:49. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Godmorgen
Conny, skønt at se dig tilbage, så står alt forhåbentlig vel til i Tappernøje.
- jeg var lige en tur på Odden (Stevns) i går aftes for at tjekke om min Liggende Vej-pileurt nu også havde 5 støvdragere, som Ole B. siger den skal have, - jeg må vente til der kommer mere sol på himlen.
- men så kunne jeg i stedet fryde mig over formidable skyformationer over Amager.
 Finn M. Hansen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#369 Kommentar postet d. 09-08-19 kl. 06:54. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- og i tilgift fik jeg denne grumme fyr på kornet bestemt af Thomas Holm.
 Foto: Kortvinget nymfetæge (Nabis flavomarginatus). Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
|