Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Anne Messmann
|
#380 Kommentar postet d. 09-08-19 kl. 10:38. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
#368 Finn - meget flot skyfoto
I går var der meget hidsige skybrud med jævne mellemrum, så jeg kom kun på en kort aftenrundtur
Purpur-Torskemund spreder sig villigt et godt stykke ud fra haverne. Her langs en hæk ind til et grønt anlæg - haverne er på den modsatte side af vejen. Der er ikke mange obs af den i Naturbasen (og hvorfor er den så ikke rød? )
 Anne Messmann har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 590)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#381 Kommentar postet d. 09-08-19 kl. 13:14. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
#380, Anne, - tak for det, men det er svært at få virkeligheden ned i den størrelse, - man kunne næsten se, at det regnede voldsomt over på den anden side af Kjøge Bugt .
- i formiddags var jeg en tur på Odden (Stevns), - jeg undrer mig stadig over, hvordan jeg har kunnet overse en over 2 m høj og meget karakteristisk plante. - det har Gerner jo selvfølgelig ikke.
 Foto: Pindsvinekartebolle (Dipsacus strigosus)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#382 Kommentar postet d. 09-08-19 kl. 13:21. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- og lige nu vrimler det med små okkergule flyvere.
 Foto: Okkergul Randøje (Coenonympha pamphilus) Klik på billedet for original størrelse (800 x 451)
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#383 Kommentar postet d. 09-08-19 kl. 13:23. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Vejret er sg.. for godt !! Jeg kan ikke´ la´ vær´.......
Ta´r afsted i lusketøj og lugejern med smokingen på bagsædet samt de fine sko
En time eller halvanden i skoven dernede....
Klæder om bag et stort træ..... håber ikke, nogen anmelder en blotter fra skoven....
Ligeledes at jeg ikke farer vild. Husker en gang Jens måtte sende SMS: " du er i kalkgraven, Per ".....
 Foto: Salig landsrådsmedlem Otto Steenholdt.... Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
|
Kommentér
|
|
#384 Kommentar postet d. 09-08-19 kl. 13:27. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#385 Kommentar postet d. 09-08-19 kl. 13:29. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- svirrefluer er der også mange af, men denne her med de tykke lår og skæve ben, - man kunne jo kalde den "Sofus Krølben" 
 Foto: Kompost-Svirreflue (Syritta pipiens) Klik på billedet for original størrelse (800 x 451)
|
Kommentér
|
|
#386 Kommentar postet d. 09-08-19 kl. 13:31. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
....ham kunne vi godt ha´ brugt i AaB

|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#387 Kommentar postet d. 09-08-19 kl. 13:41. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- nå, jeg skulle lige tjekke om der var et rundt tal under opsejling, - #384, enten et gammelt billede, eller også et nyt hakkejern.
- Ane i bad med sin hund, - næsten altså, hun fik skræk for havvand som barn på Fanø. 
 Finn M. Hansen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 451)
|
Kommentér
|
|
#388 Kommentar postet d. 09-08-19 kl. 14:15. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Nu badet og parfumeret - " Er alle mand klar til afgang ? -javel Hr Kaptajn
-og så stævner vi ud mod det fjerne......"
---------------384 arkivbillede med nyindkøbt lugejern SOM reserve....
Bruges nu mest af Claus

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Anne Messmann
|
#389 Kommentar postet d. 09-08-19 kl. 15:23. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Jeg mener ikke, jeg har set Smuk Perikon før, så turen gik til Søbakkevej i Holte efter Aksels anvisning. Gennem Geelskov og op og ned ad bakker. Der var kun 2 blomster, men en del planter, stærkt angrebne af et-eller-andet (hvad Aksel?). Planterne meget lave, og (meget dumt!) jeg fik ikke følt på stænglen.
Men se lige her: jeg tror ikke på Smuk Perikon: ingen kirtler på bægerbladene og kun ganske få langs randen på kronbladene - og intet rødt/rødligt nogen steder på planterne. Men hvad er det så?
 Anne Messmann har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
|