Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. december 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 4 af 5 - Gå til side 1 2 3 4 5

<< | Forrige side | Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Andersen
#30 postet d. 13-04-08 kl. 11:14. Emne: Hvad siger i til det her?
Hej Jesper, det var måde du skrev det på, så det kan misforstås. Og jeg farer ikke i flæsket på dig. Hilsen Lars

Kommentér

Tom Nygaard Kristensen
#31 postet d. 13-04-08 kl. 11:34. Emne: Hvad siger i til det her?
Martin, må jeg anbefale den relativt billige Canon 450D med liveview og en Sigma 70 mm makro, som du senere kan supplere med en Sigma 150 mm makro, så er du godt kørende til både planter og sommerfugle, og når du vinder i lotto en MT-24EX makroflash og en 65 mm makro 1-5x.

Kommentér

Jesper Moeslund
#32 postet d. 13-04-08 kl. 11:45. Emne: Hvad siger i til det her?
Tom har du erfaring med den der makroflash? Jeg har nemlig lige købt ny flash og jeg overvejede en af Canons egne makroflash's, men blev frarådet det af flere, fordi den ikke giver ordentlig dybde i billedet. Jeg har derfor købt en helt almindleig flash og lavet en Storm P løsning, jeg blev anbefalet af en tomatdåse. En væsentlig billigere løsning, som efter sigende giver bedre billeder (har ikke selv megen erfaring endnu), fordi skyggerne giver bedre dybde i billedet. Løsningen er dog væsentligt mindre transportabel.

Kommentér

Tom Nygaard Kristensen
#33 postet d. 13-04-08 kl. 13:27. Emne: Hvad siger i til det her?
Det er ikke en ringbflash, men med 2 flash-hoveder, mellem hvilke den relative lysstyrke kan varieres og dermed give skygger.

Jeg har foreløbig kun brugt den et par gange.

Kommentér

Jesper Moeslund
#34 postet d. 13-04-08 kl. 15:08. Emne: Hvad siger i til det her?
Ahh ok, glæder mig til at se hvad du får ud af det.

Kommentér

Carsten Siems
#35 postet d. 13-04-08 kl. 21:25. Emne: Hvad siger i til det her?
Jeg købte Sony A350 i torsdags. Sonys liveview er klasser foran Canons og Nikons

Jeg købte det netop pga. vippeskærmen - det fungerer rigtig godt.

Der er masser af objektiver -selv har jeg Tamrons udmærkede macroobjektiver 90 og 180mm.

Men har man det bedst med at gøre som alle andre, så køber man Canon eller Nikon

Kommentér

Jens Stolt
#36 postet d. 16-05-08 kl. 18:41. Emne: Hvad siger i til det her?
Man skal gøre som de andre, for så er man med og in.

Hvis man render rundt med noget tropisk bambusudstyr kan man ikke tale med og folk forstår ikke, hvad man siger.

Bortset fra det er det vigtigt at købe lortet i god tid, for det tager lidt tid, fx et par måneder med et nyt kamera, inden man holder op med at kvaje sig for meget.

Især da hvis man har dårlige vaner fra andre systemer.

Så det er med at få købt, Martin, ellers kan du ikke nå at få det trimmet ind til iriserne flyver.

Kommentér

Martin Bjerg
#37 postet d. 16-05-08 kl. 19:08. Emne: Hvad siger i til det her?
Nå jah nu har jeg jo levet med Coolpixen i tre år, og er pænt glad ved resultaterne, men når man nu ser Steen og lars og dig gå i gang, så halter det (eller mig). Men jeg er en af de der du ved, "den bliver nok billigere om lidt, og den nye model har nok superfeatures osv". Fik lige et par gode billeder af pupper og larver og voksne dia og atha i sidste uge, så lidt laver jeg da.

Kommentér

Jens Stolt
#38 postet d. 16-05-08 kl. 19:40. Emne: Hvad siger i til det her?
ja, og du fortjener ikke at halte.

Kommentér

Martin Bjerg
#39 postet d. 16-05-08 kl. 19:54. Emne: Hvad siger i til det her?
Tak. Det er bare ligesom, der hele tiden er nogeet andet at bruge kronerne til.

Kommentér

Side 4 af 5 - Gå til side 1 2 3 4 5

<< | Forrige side | Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator