Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Gerner Jensen
|
#30 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 12:03. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Lidt tættere på
Jeg har da iøvrigt også set Slangeørn, men jeg skal nok lade være med at vise billedet her lige oven i Mortens meget flotte - og så var det iøvrigt i Provence, at jeg så den 
 Foto: Kær-Storkenæb Klik på billedet for original størrelse (776 x 650)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#31 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 12:04. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
God formiddag.
Ny tråd, - tak for den, gamle Per, - jeg mener selvfølgelig, - tak for den gamle, Per, og tak fordi du orker, at starte en ny.
Man kan jo føje en ny titel til alle dem du har i forvejen. "Den permanente" (trådholder)
- jeg troede egentlig Ella var i lære som trådholder.
- og så er det fileme fedt (et Morten DD-udtryk ) at have sin egen lille bestand af Skovblåfugl i sin have.
 Foto: Skovblåfugl (Celastrina argiolus) Klik på billedet for original størrelse (800 x 451)
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#32 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 12:30. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Jeg har jo rutinen, Finn /tak- piece of cake... just a few minutes....
----------------------Kollektiv velkomst til alle I "gamle": Hanne-Ella ,Sebastian, Peder, Jens, Anne Marie, Gerner, Anne, Finn
-------------
Sommerfuglebusken har så været tema den første dag ! fornemt.
Forfratrådene: altid på forkant med aktuelle "ting" derudefra.
Her parcellens beskedne bidrag. Og skal jo nok på en eller anden måde beskæres til efteråret...
Er Anne Maries udmelding ikke en anelse bombastisk ??

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 588)
|
Kommentér
|
|
#33 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 12:35. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Og Annes udmelding giver Anne Marie ret
-sorry
Søde sommerminder

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Anne Marie Henne Pedersen
|
#34 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 12:49. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Per, kunne du slet ikke høre ironien? Så længe Havtorn ikke er erklæret invasiv,vil jeg stadig lave Sommerfuglebuske
Hilsen´den hidsige gartner´.....;-S
|
Kommentér
|
 Bjarne Nielsen
|
#35 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 13:04. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Fra toppen af Danmark,.og kun der,.og man skal lede meget
længe,.det kostede blod,.sved,.og andet i den boldgade.
Den rød-skriftet Skagen-Hullæbe
 Bjarne Nielsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
|
#36 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 13:05. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Gerner
her kom obsen...og ungerne fik lov at sejle deres egen sø....
-min første lejrskole 1971 /Pension Ambolten i..?
Gad vide, om jeg står ved Engskæren....?
----------
-og Anne Marie. Du ved godt, jeg af og til er ..æææhh lidt tung at danse med.... Men enig NU....
-det kunne ha´ været herligt med utallige sommefuglebuske i marken....
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
|
Kommentér
|
 Bjarne Nielsen
|
#37 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 13:06. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Der fandtes 2 hold tvillinger på stedet
 Bjarne Nielsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Anne Messmann
|
#38 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 13:08. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Hej Anne Marie,
Jeg forstår ikke rigtigt din sammenligning mellem Havtorn og Sommerfuglebusk. Havtorn er en hjemmehørende art, der pr. definition ikke kan være invasiv.
Kun ikke-hjemmehørende (introducerede) arter, der har negative konsekvenser for den naturlige biodiveristet, kan karakteriseres som invasive.
|
Kommentér
|
|
#39 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 13:08. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Godt at se Svoger
Her en Hollænder fra Rubjerg
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
|