Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 4 af 4 - Gå til side 1 2 3 4

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henry Nielsen
#30 Kommentar postet d. 08-01-20 kl. 14:05. Emne: Nogle bud på dette eksotiske nåletræ?
Jeg bøjer mig for sagkundskaben og frafalder forslaget om Lærk eller Ceder. De har for øvrigt osse nålene i bundter på kortskud, når de bliver voksne - lidt lissom Pinus har det.

Jeg vidste ikke, at ungplanter af Pinus kan blive så store og stadigvæk have nålene sidende enkeltvis.

Pinus pinea er ikke registeret som forvildet i den svenske natur, men det er der mindst 5 andre eksotiske Pinus-arter, som er. Pinje er heller ikke på listen over danske plantearter her på F&N.

...

Tak til Finn for listen over planteskolenavne på frøplanter (med lille).

Ordet frøplante dækker mange ting på dansk - åbenbart osse fuldstændigt det engelske begreb "en sapling".

Hvis man staver ordet med stort og giver det bestemt form: Frøplanter!, så er det jo det danske navn på gruppen Spermatophyta (nu er navnet Spermatopsida vist mere korrekt?).

lille hilsen fra Henry

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#31 Kommentar postet d. 08-01-20 kl. 17:26. Emne: Nogle bud på dette eksotiske nåletræ?
Super, så lukker jeg tråden og opretter pinje, så denne lærerige tråd kan linkes til obsen. (selvfølgelig med en bemærkning om at oprindelsen er uvis/tvivlsom).

mvh Morten

Besvar | Kommentér

Side 4 af 4 - Gå til side 1 2 3 4

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator