Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. november 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 4 af 4 - Gå til side 1 2 3 4

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(514)
#30 Svar postet d. 24-08-20 kl. 11:18. Emne: Hjejler?
Ja, de skal ikke hænge, medmindre man kroger dem (trækker tarmene ud med en ståltrådskrog). Harskningen sker i fryseren, hvis de ligger for længe. Helst ikke mere end en måned eller to. Det kan også gælde fede ænder. Føden kan godt variere.

Regnorme er gode, men visse biller kan vist give en ram smag, men jeg har aldrig været ude for det. Min kone mente en af dem var lidt stram!Bekkasiner er altid gode. Dog, solsorter og sjaggere var simpelt hen toppen i sin tid, men det skrev jeg simpelt hen ikke.

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1657)
#31 Svar postet d. 24-08-20 kl. 11:30. Emne: Hjejler?
Det er rigtigt, at de ikke skal hænge - det skal (fugle)vildt i øvrigt ikke, ved ikke hvor den idé stammer fra, men det er min erfaring at jo hurtigere vildt bliver ordnet, jo bedre - JEg tror, at det både med snepper og ænder hænger sammen med føden. Oplever tit, at både grå, spids og krikænder skudt, hvor de typisk lever af de smådyr, de finder i sammenskyllet tang på lavt vand, har samme sæbesmag, hvorimod ænder skudt inde på engarealer tæt ved er fremragende. De skovsnepper, jeg har oplevet det med, har været skudt sidst på sæsonen og ikke specielt fede, så jeg tilskriver det en ensidig kost.

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg
#32 Kommentar postet d. 24-08-20 kl. 11:58. Emne: Hjejler?
har besluttet mig for at droppe fugleforum

Besvar | Kommentér

Side 4 af 4 - Gå til side 1 2 3 4

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator