Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 4 af 4 - Gå til side 1 2 3 4

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#30 Svar postet d. 24-09-12 kl. 04:43. Emne: Den her er jeg meget spændt på...."en kliddet Vokshat" ???????
Jesper, Mønje-vokshat (som det formodentlig er) er ret almindelig, mens Kantarel-vokshat (den anden mulighed) er ret sjælden. Der er intet galt i at plukke nogen af dem, idet skånsom plukning intet gør ved svampenes mycelier (som er det vi skal passe på i denne sammenhæng). Det svarer til at det ikke skader et æbletræ når du tager et æble!

Ved meget sjældne arter kan det komme på tale at lade frugtlegemer stå hvis der kun er få af dem, så de kan nå at sprede deres sporer, men det gælder altså ikke her

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Jesper Kristensen
#31 Kommentar postet d. 24-09-12 kl. 08:32. Emne: Den her er jeg meget spændt på...."en kliddet Vokshat" ???????
Møjn Torbjørn... FEDT så tar jeg der ud igen idag,

i får billeder af de Vokshatte... TAK for din hjælp..

jesper

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet

Svaraktivitet:

(1191)
#32 Svar postet d. 24-09-12 kl. 08:57. Emne: Den her er jeg meget spændt på...."en kliddet Vokshat" ???????
God tur i regnen Jesper Vi blir indendøre idag i vores lejede hus på Langeland.

Torbjørn har ret i at de ligner mønje-vokshatte undtagen den på #25 som godt kan være en kantarel vokshat. Pas derfor på at der er tale om samme art når du samler til et billede, der er mange røde arter.

Selv har jeg fundet kær, hvidløgs, tørve og kantarel vokshat i år, der alle er røde.

Og du må endelig plukke et par stykke og lægge op ved nogle stående så vi kan se lameller, hat og stok i samme billede. Tag de plukkede med hjem, så du har mulighed for at besvare evt. spørgsmål om smag, lugt, fedtet, våd eller skællet.

Vh. Thomas

Besvar | Kommentér

Thomas Kehlet
#33 Kommentar postet d. 24-09-12 kl. 09:03. Emne: Den her er jeg meget spændt på...."en kliddet Vokshat" ???????
Og nye billeder i en ny tråd, tak.

Møjn møjn

Besvar | Kommentér

Jesper Kristensen
#34 Kommentar postet d. 24-09-12 kl. 11:09. Emne: Den her er jeg meget spændt på...."en kliddet Vokshat" ???????
MØJN THOMAS DEN NYE TRÅD!! "SVAMPE FRA PØLMOSE!"

Har lige været til KIRO!! MIT SKELET ER SLIDT

Så nu er jeg klar til at være klar

NUMMER PÅ FUND STED(foto).

(foto)(nr) PÅ DE INDSAMLET SVAMPE,

(nr)PÅ DEN DÅSE DEN ER I DER PASSER PÅ FUND STEDET..!!

FANDT LIGE MIN FØRSTE SVAMPE BOG(GOOD OLD) Nordens SVAMPE"Morten Lange" SÅ NU ER JEG KLAR !!!!!!!

Go`dag Thomas!! Du har vel en KRATLUSKER UNIFORM der passer til vejret!!!

VI HAR NOK GODT AF LIGT FRISK LUFT

her over PUSTER det ligt 3,4ms. overskyet 85-90% for regn!

AL SÅ EFTERÅR

fandt imellem billeder fra igår?? "???? Lynggræshoppe(?lille) MEN KOMMER SOM ID AF GRÆSHOPPE !!

DE HER ER TIL DIG FOR DIN HJÆLP TAK !!

jesper

Den her er jeg meget spændt på...."en kliddet Vokshat" ??????? (MØJN THOMAS(y) DEN NYE TRÅD!! "SVAMPE FRA PØLMOSE!"

Har lige været til KIRO!! :) MIT SKELET ER )
Jesper Kristensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Side 4 af 4 - Gå til side 1 2 3 4

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator