Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Gerner Jensen
|
#430 Kommentar postet d. 10-08-19 kl. 15:38. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Så er jeg efterhånden nået igennem stakken af billeder fra Falster. På Horreby Lyng, som mestendels er en mose, hvor vi på det en stor del af turen gik på et gangbræt uden mulighed for sidespring, så vi flere interessante ting, bl.a. de svampe, jeg har vist. Men gangbrættet blev også benyttet til solbadning af andre skabninger, som dog smuttede hurtigt væk, når vi nærmede os. Jeg nåede dog at få denne i kassen 
 Foto: Skovfirben Klik på billedet for original størrelse (766 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#431 Kommentar postet d. 10-08-19 kl. 15:39. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Smutte er måske ikke det rette ord at bruge for dennes forsvinden, men den flyttede sig i hvert fald hurtigt 
 Foto: Stor Blåpil Klik på billedet for original størrelse (774 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#432 Kommentar postet d. 10-08-19 kl. 15:41. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
På en ret lang strækning stod der langsmed gangbrættet en masse Bukkeblad, hvoraf en var startet forfra med blomstringen 
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (798 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#433 Kommentar postet d. 10-08-19 kl. 15:42. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Lidt tættere på 
 Foto: Bukkeblad Klik på billedet for original størrelse (774 x 600)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#434 Kommentar postet d. 10-08-19 kl. 15:43. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Akmindelig Bruskbold I presume Dem var der også en hel del af
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (802 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#435 Kommentar postet d. 10-08-19 kl. 15:45. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Purpursort (et atlas-udtryk ) indvendig
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (768 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#436 Kommentar postet d. 10-08-19 kl. 15:46. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
På et tørt strå ved gangbrættet sad denne med et navn, der klinger lidt vemodigt 
 Foto: Efterårs-Mosaikguldsmed Klik på billedet for original størrelse (818 x 650)
|
Kommentér
|
 Anne Messmann
|
#437 Kommentar postet d. 10-08-19 kl. 15:47. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
nu bryder jeg jo nok ind i en længere skylle fra Gerner.
Vil blot lige fortælle, at den Perikon, jeg viste fotos af i går, desværre ikke er den Smukke. Nok ´bare´ Prikbladet - se linket HER
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#438 Kommentar postet d. 10-08-19 kl. 15:48. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Fra en lidt anden vinkel 
 Foto: Efterårs-Mosaikguldsmed Klik på billedet for original størrelse (809 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#439 Kommentar postet d. 10-08-19 kl. 15:54. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
OK Anne, med hensyn til obs af haveplanter, har jeg engang set en forklaring fra en artskoordinator. Den lød ca. sådan:
Haveplanter der forvilder sig ud i naturen, og som kan klare sig og vokse vildt, kan obses.
Jeg kan ikke huske, hvem der skrev det, og jeg kan ikke finde det igen.
Men du har ret, jeg har lidt mere fra gangbrættet i Horreby Lyng
Jeg kan ikke se, om denne er afblomsret eller ved at springe ud - eller måske begge dele 
 Foto: Kragefod Klik på billedet for original størrelse (800 x 650)
|
Kommentér
|
|