Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2017

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 5 af 5 - Gå til side 1 2 3 4 5

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karsten Schnack
#40 Kommentar postet d. 19-09-17 kl. 22:57. Emne: Hvorfor kan alle Para- og Swammerdamia-arterne ikke have et dansk navn?
Du misforstod vist mine prikker, Kjeld. Jeg mente, at forskellige arter, der kan hedde ´hvidtjørnetellerandet´ måske med fordel kunne hedde tjørnetellerandet´ - dels for ikke at gøre navne længere end nødvendigt, dels fordi der mig bekendt ikke er arter, der er specifikt knyttet til netop hvidtjørn i modsætning til andre arter af tjørn. Så i den konkrete sag var det min pointe, at ´tjørnegråspindemøl´ på mig virker rimeligere end ´hvidtjørngråspindemøl´...

Kommentér

Kjeld Brem
#41 Kommentar postet d. 20-09-17 kl. 06:41. Emne: Hvorfor kan alle Para- og Swammerdamia-arterne ikke have et dansk navn?
Aha! - kan man nu også misforstå prikker? - Det bliver mere og mere indviklet at leve

Tak for korrigeringen, Karsten

Jeg lover, Amar halshug, at jeg ikke døber den

H........G..S.....M..

Kommentér

Side 5 af 5 - Gå til side 1 2 3 4 5

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondata | Translator