Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 5 af 5 - Gå til side 1 2 3 4 5

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Dagens naturoplevelse -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lars Andersen
#40 Kommentar postet d. 24-11-08 kl. 14:58. Emne: Heatherhill, et hundelufterområde!
Lars Madsen fra Dyrenes beskyttelse har sendt en mail til mig i dag.

Han skriver; at de ikke havde tænkt over signalværdien i billedet. Det er dog taget uden for fuglenes ynglesæson, så der er hverken ynglende fugle eller dyreunger i området. Og som nævnt er der altså tale om en opstillet situation.

Dyrenes Beskyttelse går naturligvis ikke ind for, at man lader hunde løbe løst, hvis der er påbud om at holde dem i snor.

Kommentér

Allan Haagensen
#41 Kommentar postet d. 24-11-08 kl. 15:24. Emne: Heatherhill, et hundelufterområde!
Ham fra Dyrenes "Beskyttelse" kan ikke være videre klog, når han proklamerer at der ikke er dyreunger o.lign. på den her tid på året.

Nej, det har han helt ret i, men hunde har det jo med at skræmme voksent hjortevildt til døde, og får hundene fat i vildtet bliver det også skambidt.

I Lørdags var der to Pitbull''s i Jonstrup Vang løse. I Jonstrup Vang/Lille Hareskov kørte 2 idioter rundt med deres latterlige scootere.

Sådan nogle kan skræmme vildt til døde, samt skræmme heste på ridetur fra vid og sans.

Det er på tide med Naturpoliti.

mvh

Allan

Kommentér

Kristian Stengaard Munkholm
#42 Kommentar postet d. 24-11-08 kl. 16:46. Emne: Heatherhill, et hundelufterområde!
Det er desværre udtryk for et generelt problem ved hundeejerkulturen her i landet. I vide kredse er der komplet mangel på forståelse for hvilke hensyn man bør tage som hundeejer.

- & det er ikke kun hensynet til de vilde dyr, der negligeres. Det går i allerhøjeste grad også ud over ikke mindst børnene, når hunde ikke føres i snor og efterladenskaber ikke samles op. Her i Rødovre kan jeg eksempelvis ikke tage mine børn med ned til Vestvolden, uden konstant at skulle være i højeste alarmberedskab for at undgå, at min datter går i panik over en stor fritløbende hund, eller at min søn træder eller ligefrem sætter sig i en af hundelufternes små gaver, blot fordi han godt kan lide at rode lidt i skovbunden som sin far.

Det er ganske enkelt ikke rimeligt. Vi skal nemlig alle sammen være her, som hundelufterne ganske rigtigt kan finde på at påpege. De har ikke ret til at indskrænke vores - naturelskernes, børnenes og forældrenes - frihed i den grad blot for deres egen fornøjelses skyld.

Kommentér

Keld Skytte Petersen
#43 Kommentar postet d. 24-11-08 kl. 16:58. Emne: Heatherhill, et hundelufterområde!
Jeg vil også lige kommentere, argumentet med at billedet er taget udenfor fuglenes ynglesæson.

På mit foto fra Flyvesandet ser man ud over et område hvor adgang er forbudt, både for hunde og mennesker i ynglesæsonen, til gengæld raster mange fugle på de selvsamme lokaliteter netop nu, store flokke Ryler skræmmes væk fra standkanten flere gange dagligt, de Skovhornugler der ynder at sidde mellem tuerne, sker der det samme med, og det er vel naturligt at rovdyrene holdes i snor, jeg er selv den lykkelige ejer af en Beagle, den løber aldrig løs.

Kommentér

Stig Madsen
#44 Kommentar postet d. 24-11-08 kl. 17:10. Emne: Heatherhill, et hundelufterområde!
Forleden dag overværede jeg en hundeejer overfuse en ung mor med gloser, der ikke egner sig til gengivelse, fordi hun ikke ville lade sin lille datter nærme sig hans velvoksne og løstgående penisforlænger af en kamphund. Generalisering eller ej: Ak ja, de kære hundeejere.

Forbyde hunde kan man jo nok ikke, men jeg vil tilslutte mig skaren, der mener, at der kan hankes op i håndhævning af lovgivningen. Men det gælder jo desværre også mange andre områder, hvor ego''et har taget overhalingsbanen.

Kommentér

Anne Messmann
#45 Kommentar postet d. 24-11-08 kl. 17:16. Emne: Heatherhill, et hundelufterområde!
Lars #40 - det svar, du har modtaget fra Dyrenes Beskyttelse, er det man kalder ''en sludder for en sladder'', og jeg synes ikke, du skal lade dig nøjes med det.

Tilsyneladende tager Dyrenes Beskyttelse ikke problemet med løse hunde seriøst, og hvis end ikke de gør det, kan man vel heller ikke forvente, at hundeejerne gør det.

Kunne du ikke bede "Dyrevennen", med udgangspunkt i denne tråd, tage dette alvorlige emne op?

Vh Anne

Kommentér

Kim Petersen
#46 Kommentar postet d. 24-11-08 kl. 18:07. Emne: Heatherhill, et hundelufterområde!
Jo, man burde indføre et forbud mod at holde hund overhovedet.

Hunden er simpelthen det mest degenererede væsen på denne jord. Mange hunderaser er så degenererede, at det nærmer sig dyrplageri at holde dem.

Når man tænker på den tråd om jagtfalke, hvor mange havde noget imod at holde dette dyr i fangenskab, fordi det stred imod dyrets biologi og adfærd. Ved hundehold kan man som sammenligning tænke over, hvor mange hunde der får lejlighed til at udøve deres naturlige instinkter.

Nu er et totalt forbud ikke realiserbart, da mange hunde bruges til forskellige (fornuftige) formål, jagt, politihunde osv. Men man burde forbyde hold af alle former for raser af muskelhundetypen. De burde aflives omgående, sådanne hunde egner sig stort set kun til at terrorriserer deres omgivelser med. Derudover kunne man indføre et forbud mod at holde hunde af raser over en vis størrelse, i beboelser, hvor der ikke var et jordtilliggende af en tilpas størrelse, til at hunden kunne færdes der i et indhegnet areal.

Kommentér

Palle Frejvald
#47 Kommentar postet d. 24-11-08 kl. 18:38. Emne: Heatherhill, et hundelufterområde!
Nu vi er ved eksemplerne, så kan jeg sige at der ikke var nogen gæslinger i dette vandhul i sommers.

Den anden hund og ejeren kom desværre ikke med på billedet.

De forsvandt alle tre da mennesket opdagede at jeg tog billeder.

Heatherhill, et hundelufterområde! (Nu vi er ved eksemplerne, så kan jeg sige at der ikke var nogen gæslinger i dette vandhul i sommers.)
Foto: Palle Frejvald
Klik på billedet for original størrelse (700 x 326)
Kommentér

Lars Andersen
#48 Kommentar postet d. 24-11-08 kl. 19:45. Emne: Heatherhill, et hundelufterområde!
Hej Anne, da jeg skrev mailen, tilføjede jeg også et link til dette indlæg i forummet. Jeg kan nok ikke gøre andet end håbe at de vil tage denne alvorlige problematik op i deres blad en dag. Og jeg er godt klar over at jeg fik en sludder for en sladder!

Jeg kan kun gentage min stille protest over for hundeejernes arrogance, og deres manglende respekt for naturen. Og indimellem prikke til deres adfærd, f.eks her i dette forum. For når man påpejer det derude, bliver man mødt med en utrolig aggressivitet.

Mere effektive metoder er nok at ramme de lovløse hundeejere på pengepungen med ordentlige bødeforlæg ude i felten. Naturrangere kunne måske komme på tale, hvem ved.

Kommentér

Side 5 af 5 - Gå til side 1 2 3 4 5

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator