Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 5 af 5 - Gå til side 1 2 3 4 5

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Erik Rald

Svaraktivitet:

(1145)
#40 Svar postet d. 13-08-09 kl. 08:19. Emne: Poresvamp på eg
Der er to arter på billederne, Ege-Spejlporesvamp og Gyldenbrun Lakporesvamp (#6 og 7).

Mine erfaringer fra området er vist på kortet her:

Poresvamp på eg (Der er to arter på billederne, Ege-Spejlporesvamp og Gyldenbrun Lakporesvamp (#6 og 7). 

Mine erf)
Foto: Fra Google Maps
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Klaus Bek Nielsen
#41 Kommentar postet d. 13-08-09 kl. 09:00. Emne: Poresvamp på eg
Mange tusind tak Erik. Endelig blev mysteriet opklaret. Dvs. med mit fund af gyldenbrun lakporesvamp, så er der mindst 2 træer i alléen, hvor den vokser.

Og den er da også ret sjælden kan jeg se her: - se linket HER

Venlig hilsen Klaus

Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(1145)
#42 Svar postet d. 20-08-09 kl. 08:48. Emne: Poresvamp på eg
Nej, det træ, du har fundet, og hvor dine billeder stammer fra, er det ved haven, som er det nordligste på mit kort.

Jeg var lige forbi i går, og kunne se, at det er de samme frugtlegemer, som du har fotograferet.

Der er altså kun ét træ med Gyldenbrun Lakporesvamp ved Kristianssæde.

Der var ingen frugtlegemer på de tre træer ved søen (sydligst på mit kort).

Poresvamp på eg (Nej, det træ, du har fundet, og hvor dine billeder stammer fra, er det ved haven, som er det nordlig)
Foto: Fra Google Maps
Besvar | Kommentér

Klaus Bek Nielsen
#43 Kommentar postet d. 20-08-09 kl. 11:49. Emne: Poresvamp på eg
Hej Erik

Jeg er da absolut ikke i tvivl om, hvor jeg har fundet dem. Har tidligere tegnet o-løbskort. Dine to prikker er de nordligste. Mine svampe er fundet på den sydligste placering.

Venlig hilsen Klaus

Poresvamp på eg (Hej Erik

Jeg er da absolut ikke i tvivl om, hvor jeg har fundet dem. Har tidligere tegnet o-løbsk)
Klaus Bek Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Side 5 af 5 - Gå til side 1 2 3 4 5

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator