Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 5 af 5 - Gå til side 1 2 3 4 5

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kirsten Damgaard
#40 postet d. 28-10-06 kl. 11:51. Emne: Svampe-ID søges...
Hej Torben.

Jeg forstår dig godt.

Jeg ligger inde med en del billeder, som jeg simpelt hen ikke tør spørge om.

Jeg ved for lidt om dem .

Men jeg synes også at man kan lade være at svare. hvis man ikke gider.

Der kunne jo være andre der gad.

Jeg ved at der er nogen der altid venligt forsøger at svare.

m.v.h. Kirsten

Kommentér

Torben Geertz
#41 postet d. 28-10-06 kl. 12:08. Emne: Svampe-ID søges...
Hej Kirsten

Det er da synd og skam, at du ikke "tør" spørge om en svamp eller noget andet for den sags skyld, for et forum er jo beregnet til at man kan få belyst et emne - uanset om det er almindelig eller ikke!

- og hvis der er nogen der syn's at det er for "almindelig", kan de jo bare undgå at kommentere!

Jeg syn´s du ska' prøve at uploade dine billeder, hvis du ikke har en anelse om hva' de er!

Mvh. Torben

Kommentér

Kirsten Damgaard
#42 postet d. 28-10-06 kl. 12:14. Emne: Svampe-ID søges...
Hej Torben.

Jamen det gør jeg måske- På et tidspunkt, når der er lidt stilstand på forummet.

m.v.h. Kirsten

Kommentér

Flemming Larsen
#43 postet d. 28-10-06 kl. 15:14. Emne: Svampe-ID søges...
Hej Torben,

hvis den "rødmende fluesvamp" stod mellem lærketræer er det helt sikkert Hulstokket rørhat

- se linket HER

Den med at "jeg var blot ude at ta' billeder af svampe!", køber jeg ikke helt.

Det er i orden, du tager billeder udfra et astetisk/fotografisk synpunkt (og dine billeder er flotte); men hvis du senere vil have hjælp til at bestemme svampene er det en god ide at tage nogle mere pædagogiske billeder også. Og notere dig de ting jeg beskriver her:

- se linket HER

Svampe er jo dejlig nemme, ved at de normalt ikke flyver væk, som insekter og fugle har det med at gøre, så det er ikke store krav at stille

Du behøver ikke nødvendigvis at tage noteblokken med. Jeg bruger ofte min mobil som diktafon.

Nu er jeg jo skolelærer af uddannnelse og er som sådan et tålmodigt menneske. Men selvom vi lever i en forbruger og zap-kultur, så lærer man jo ikke andre noget, ved blot at fylde facts ind i hoved på dem. Det er langt bedre med lidt vejledning - og så stille krav udfra den enkelte forudsætninger.

mvh. Flemming

Kommentér

Torben Geertz
#44 postet d. 28-10-06 kl. 15:34. Emne: Svampe-ID søges...
Hej Flemming

Det er hermed noteret og jeg vil prøve at se hva' jeg kan gøre

- og Rødmende Fluesvamp er ændret

Mvh. Torben

Kommentér

Margaretha Liebmann
#45 postet d. 28-10-06 kl. 20:09. Emne: Svampe-ID søges...
Hej, her kommer jeg hjem og ser at jeg åbenbart har jokket grundigt på ømme tæer. Det var jo SLET ikke meningen, jeg har udtrykt mig forkert kan jeg se, og det er jo beklageligt.

Det jeg mente var, at det måske var en god idé med en svampebog hvis man har mange svampe som skal identificeres og hvis man muligvis er lidt mere interesseret end blot at få et navn på fotografiet. Man lærer sig rigtigt meget ved at sidde og bladre frem og tilbage i sin søgen, navnlig fordi man sidder med svampen i hånden og bedre kan kigge efter kendetegnene. Har man lånt den på biblioteket kan man jo altid købe den senere hvis interessen holder sig.

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#46 postet d. 29-10-06 kl. 20:26. Emne: Svampe-ID søges...
Hej Margaretha

Uha, ja, du har rigtig "gjort i nælderne"

Jeg tror, at din smiley blev overset i farten, fordi dit budskab var så kontant.

Torben er jo ny her på siden, så han ved ikke, at du er fredsommeligheden selv.

Og hvad kan du/vi så lære af det????

Huske på, at det skrevne ord virker stærkere end hvis man kan se gebærder, ansigtsudtryk og smil, som følger med ordene

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Torben Geertz
#47 postet d. 29-10-06 kl. 22:15. Emne: Svampe-ID søges...
Hej

Først vil jeg lige sige, at der ingen ømme tæer er ved mig, men der var engang hvor je.......

For lige at sætte tingene "straight", så var det ikke min intention at blive "uvenner" med nogen, men den svada jeg fik i første omgang var lige lovlig "barsk"!

Nu nævner Flemming, at han ikke rigtig tror på, at jeg lige var ude at fotografere..., men det var altså tilfældet og jeg har ikke - og vil heller ikke få det - interesser i svampe som så'n, men syn's de er kønne, og hvis man er heldig, kan få et godt billede af dem - min interesse ligger i insekter, nat- og dagsommerfugle - så det mad at gå ned og løbe svampe igennem fra ende til anden - det ville jeg ikke engang være færdig med nu

Jeg har noteret mig, hva' Flemming og Michael fortalte mig i diverse link og det vil jeg selfølgelig efterkomme!

Jeg håber hermed at freden er genoprettet, for det ville være skidt hvis vi sku' gå og være "uvenner" fra nu til dommedag!

Med en meget venlig hilsen til alle involverede

Torben

Kommentér

Side 5 af 5 - Gå til side 1 2 3 4 5

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator