Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 5 af 5 - Gå til side 1 2 3 4 5

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kjeld Smed
#40 Kommentar postet d. 20-06-13 kl. 18:16. Emne: Going full frame
Uffe,

Du misforstår mig. Jeg er af den gamle skole der aldrig skyder løs og håber på det bedste.

Hvad angår focus punkter bruger jeg ofte det største , altså manuel focus. Det virker stadig udmærket især når man ikke lige skal skynde sig videre.

Besvar | Kommentér

Lars Andersen

Svaraktivitet:

(9)
#41 Svar postet d. 21-06-13 kl. 13:10. Emne: Going full frame
Hej Uffe, se lige denne youtube video om 6D wifi: - se linket HER

Besvar | Kommentér

Uffe Jensen
#42 Kommentar postet d. 24-06-13 kl. 18:30. Emne: Going full frame
Hej

Jeg skylder jer vist alle en tak for jeres mange kommentarer. Jeg har truffet mit valg - &d

mvh

Uffe Jensen

Besvar | Kommentér

Uffe Jensen
#43 Kommentar postet d. 24-06-13 kl. 18:30. Emne: Going full frame
Hej

Jeg skylder jer vist alle en tak for jeres mange kommentarer. Jeg har truffet mit valg - &d

mvh

Uffe Jensen

Besvar | Kommentér

Erland Nielsen
#44 Kommentar postet d. 24-06-13 kl. 19:37. Emne: Going full frame

Når du har kameraet på stativ, fotograferende f.eks. en blomst, bør du vælge Live View:

1: Du får næppe bedre mulighed for fokusering, idet du zoomer ind 10x på netop det område du ønsker.

2: Bruges live view sammen med trådudløser, eller sammen med to sek. forsinkelse, får du mindst mulige vibrationer. Ikke bare spejlet er oppe, lukkeren er det også, så intet bevæger sig når fotoet tages. Jeg mener dog lukkeren "slukker" billeder, men første gardin (1st curtain) er elektronisk.

3: 10x med live view, vil også vise dig om opstilling og motiv er stabilt, eller om det er omsonst at tage billedet (med lang lukkertid). Selv de mindste mikroskopiske rystelser viser sig helt eminent med 1x Live view.

mvh Erland

Besvar | Kommentér

Uffe Jensen
#45 Kommentar postet d. 24-06-13 kl. 20:45. Emne: Going full frame
Hej Erland

Mange tak for dine råd.

mvh

Uffe Jensen

Besvar | Kommentér

Erland Nielsen
#46 Kommentar postet d. 24-06-13 kl. 21:22. Emne: Going full frame
Velbekomme Uffe.

Der skulle naturligvis stå "10x Live view" i nederste linie, og ikke "1x". Forøvrigt er 5x ofte rigeligt.

mvh Erland

Besvar | Kommentér

Side 5 af 5 - Gå til side 1 2 3 4 5

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator