Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Gerner Jensen
|
#540 Kommentar postet d. 13-08-19 kl. 07:38. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Godmorgen
Ud over fotografering var en af mine opgaver ved cykelløbet at være vejviser ved en post på ruten. Cyklisterne kom jo ikke i en uafbrudt strøm, så i en af pauserne fik jeg øje på en flue i en Rejnfan.
Ha en go da 
 Foto: Lucernetæge Klik på billedet for original størrelse (796 x 650)
|
Kommentér
|
.jpg) Hanne Bertelsen
|
#541 Kommentar postet d. 13-08-19 kl. 08:04. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Smuk tæge Gerner.
Hvad mon det er for en kraftig plante. nogle stykker er dukket op i min have.
 Hanne Bertelsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
.jpg) Hanne Bertelsen
|
#542 Kommentar postet d. 13-08-19 kl. 08:05. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
2
 Hanne Bertelsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#543 Kommentar postet d. 13-08-19 kl. 08:10. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Kunne måske være Eng-Brandbæger, Hanne
God morgen derude

|
Kommentér
|
 Anne Marie Henne Pedersen
|
#544 Kommentar postet d. 13-08-19 kl. 08:48. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Hanne det er Engbrandbæger som ung.
Ja,ulven kommer forbi og afgræsning er ikke mulig:ingen hegn, vand eller hus. Paragraf 3 eng er underlagt regler så ingen maskiner eller tilskud. Så naturen må selv tage over.Heldigvis er der nok en del agern fra Tvis-egene,så vore efterkommere kan høste tømmer er gang.
Anne Marie
|
Kommentér
|
 Anne Marie Henne Pedersen
|
#545 Kommentar postet d. 13-08-19 kl. 08:59. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
#518 Ja Lise,jeg har fået fine asparges planter ud af dem.
Finn, Det er 6 ha det drejer sig om.Det kan ikke lade sig gøre manuelt at rykke dem op, og de skal nok overleve de fleste, som vi ser andre steder på matriklen. Selv hæg må give op under egene.
Med fuldtidsjob har jeg ikke alverden tid til at luge,så her er den erklæret invasiv.Jeg må redde min Gyldenris inden den er skygget helt væk.
Tak for rådene.
Anne Marie
|
Kommentér
|
 Lars Peter Pedersen
|
#546 Kommentar postet d. 13-08-19 kl. 09:02. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Hanne, hvis du lader den overleve kan du til næste år være heldig at få besøg af denne flotte sag: - se linket HER
|
Kommentér
|
.jpg) Hanne Bertelsen
|
#547 Kommentar postet d. 13-08-19 kl. 09:24. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Eng-Brandbæger , hvorfor er jeg ikke kommet på det.
Tak Per og Anne Marie.
En plante jeg vader i her i området.
|
Kommentér
|
.jpg) Hanne Bertelsen
|
#548 Kommentar postet d. 13-08-19 kl. 09:33. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Tak Lars Peter.
Du vidste jo selvfølgelig ikke at Brandbæger er den mest udbredte plante på brakmarker her i området, og at jeg derfor ser blodplet overalt. Jeg ser Blodplet hvert år i haven.
Foto fra haven 17-6-2019
 Hanne Bertelsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (787 x 600)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#549 Kommentar postet d. 13-08-19 kl. 09:40. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Godmorgen
- lige nu pjask regnvejr i Kjøge og Omegn (ikke Sparekasse)
#545, Anne Marie, - jeg har jo nok misforstået et eller andet, men for at tunge agern kan sprede sig ud over hele 6 ha må der vel være tale om adskillige egetræer, - ja, næsten egeskov, eller hvordan ?
- kunne du evt. vise os et par billeder fra "den kommende egeskov", - jeg har fundet dit indlæg i Danmarks Natur, - det er godt nok sparsomt med svar, - synd for et seriøst problem.
- jeg havde ellers planlagt en tur til Gisselfeld, men selv om der er noget, der hedder paraplyer, regntøj og gummistøvler, så tillader min magelighed mig ikke at tage afsted, - så det er da godt, at man er nogle dage bagud med fremkaldelserne.
- "det giver pletter for øjnene med alt det blomsterstøv"
 Foto: Gødnings-Dyndflue (Eristalinus sepulchralis) Klik på billedet for original størrelse (800 x 451)
|
Kommentér
|
|