Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Per Thomassen
|
#50 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 14:46. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Motiv fra Knebel Bro, hvor der var Havnemarked idag. Røgede Makrel.
 Foto: Røgede Makrel Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Jan Sørensen
|
#51 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 15:03. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Hyggelig tråd uden alt for megen "mobning".
Sommerfuglebusken er smuk, og dyrevenlig.
Så hvis en eller anden i nærheden af Tingbjerg, som alle ved findes i København skulle have overskud på lager.
Er jeg og børnene, her i Børnehaven de glade modtagere.
Vi har igennem årene sået mængder af bla. vilde blomster, og plantet frugttræer.
Til stor glæde for mennesker, og dyr.
Men Sommerfuglebusken mangler i samlingen.
Jeg kunne selvfølgelig i nattens mulm, og mørke stjæle en i vores gård her på Nørrebro.
Men nu har jeg jo skrevet det her, så der bliver jo nok sat vagter ud.
Vi bygger også højhuse til vores Humlebier.(Når ingangs hullet sidder lavt).
MVH.
Jan
 Foto: Jan Sørensen Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
|
Kommentér
|
 Jan Sørensen
|
#52 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 15:04. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Og det virker.
 Foto: Jan Sørensen Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
|
Kommentér
|
.jpg) Thomas Holm
|
#53 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 15:57. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Det er nu altså smart, Jan!
Mvh. Thomas 
|
Kommentér
|
 Jan Sørensen
|
#54 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 16:33. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Per man får lyst til Røget Sild med rå æggeblomme, og purløg på et stykke groft rugbrød.
Dertil en kold "Fadbamse".
Thomas højhuset virkede perfekt sidste år, der var mange glade Bombus hypnorum (Hushumle).
I år stod det til leje, men ingen flyttede ind.
Måske har de ikke kunnet finde ned til stue lejligheden, eller også har der været for rodet.
Vi har også en Fuglekasse, der de sidste 3 år, har været beboet af Bombus lapidarius (Stenhumle).
Måske er de bedre til genbrug, eller gode til at ryde op.
MVH.
Jan
|
Kommentér
|
 Anne Marie Henne Pedersen
|
#55 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 16:42. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Nu har vi ingen fortove,jernbaner og deslige her i vestjylland,så næsten ingen fremmedgjorte sommerfuglebuske her.Men er der ingen, der lægger vægt på menneskets glæde ved at lokke naturen ind i haven ved at plante ´fremmede´ planter?
Hvilken værdi er der i flere hektarer klithede total overgroet af havtorn.Inger dyr færdes der,og insekter og fugle er begrænsede.Definitionen på invasiv er meget enøjet.
Undskyld,Per,jeg ødelægger din forfratråd
Den vilde kone.
 Foto: Liguster Klik på billedet for original størrelse (800 x 500)
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#56 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 17:07. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Jeg har altid godt kunne li´ den vilde kone
så fortsæt du bare dine vildfarsler, Anne Marie
---------------og herligt at komme hjem til Thomas og Jan / velkommen hid - fine indlæg
Ligesom Per Tønder, der jo er gammel i gårde..... vor alderspræsident, men alderen lyver. Han suser rundt dernede ... som en vårhare
------ jeg var nødt til at snuppe halvanden time i Klim (Vandværksskoven)
-og det kom der en del bemærkelsesværdige observationer ud af...måske lettere sensationelle
AaB spiller kl 18, så det bliver senere i aften. Og forhåbentlig med højt humør......
---billedet: fra arkivet -turen i forgårs med Claus.
Rubjerg Plantage.
- den tror jeg ikke en gang Aksel kender...?
-men JEG gør. Har selv bestemt den !!!
En meget alternativ bestemmelsesmetode..... mere om den senere.
Svovl-Strenghinde !!!!
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#57 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 17:11. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Det erikke fordi, der har manglet modeller, for de har været meget talrige hele sommeren og er det endnu, men først i går fik jeg taget mig sammen til at fotografere Cikorie 
 Foto: gerner Klik på billedet for original størrelse (798 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#58 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 17:12. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Og da jeg nu var kommet i gang snuppede jeg lige et ekstra 
 Foto: Cikorie Klik på billedet for original størrelse (741 x 650)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#59 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 17:17. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Og i forbindelse med, at vi holdt på en P-plads ved vej og skov for at fotografere Cikorie, fik Fru Jensen øje på en plante med gule blomster, som virkede bekendte. Det var de også, men jeg har aldrig fortograferet den til obs eller fremvisning her. Det kunne vel være en have flygtning, eller måske snarere en maveflygtning, for i gamle dage, var de meget almindelige ved rensningsanlæg, men i dag må det vel være fra en fugl, eller fra en tabt madpakke 
 Foto: Tomat Klik på billedet for original størrelse (808 x 650)
|
Kommentér
|
|