Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 6 af 6 - Gå til side 1 2 3 4 5 6

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bent Nielsen
#50 Kommentar postet d. 25-05-10 kl. 20:18. Emne: FinePix HS10 vs. Olympus SP-800UZ
Hej Klaus,

Mange tak for din uddybende feedback og billeder mht. dit nye kamera

Selv om jeg nu kører med DSLR grej savner jeg stadig et superzoom som jeg havde før.Derfor overvejer jeg p.t et FinePix HS10.

Hvo''n står farverne og har du efterbehandlet billederne meget?...og er video kvaliteten god?

Ja fugle eller pattedyr er det jeg tager billeder af...

På mit gamle Panasonic FZ28 kunne jeg slå en del af lyden fra, hvad er en kæmpe fordel i forhold til et spejlreflekskamera/med linse da klikke-lyden skræmmer nogle gange fugle men især også mus/rådyr væk.- Det er selvfølgelig ærgerligt, så jeg vil høre om du også kan dæmpe lyden på dit?

Mvh, Bent

Besvar | Kommentér

Klaus Bek Nielsen
#51 Svar postet d. 25-05-10 kl. 21:53. Emne: FinePix HS10 vs. Olympus SP-800UZ
Hej Bent

Farverne varierer alt efter indstillingerne. Hvis man kører auto eller variable indstillinger, så er det relativt bløde farver, men det kan indstilles. Ved makro kører jeg et makroprogram, der laver lidt skarpere farver.

Lyden kan slås fra.

Videoen aner jeg ikke. Kører normalt ikke video , men det kan jo lave HD og vist 1920 pixels stor film.

Jeg har også en dansk brugsanvisning som pdf. Og der er forresten dansk menu.

Fotoen er vel ikke så meget behandlede, men HS10 hører til den gruppe, som kræver en del fotobehandling.

Hilsen Klaus

Besvar | Kommentér

Bent Nielsen
#52 Kommentar postet d. 26-05-10 kl. 18:49. Emne: FinePix HS10 vs. Olympus SP-800UZ
Okay...takker igen for dine oplysninger, Klaus

Besvar | Kommentér

Side 6 af 6 - Gå til side 1 2 3 4 5 6

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator