Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Per Thomassen
|
#590 Kommentar postet d. 14-08-19 kl. 09:27. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Hjemme i Tønder efter højskoleuge i Rønde og nogle dage på Ebeltoft Vandrehjem, lokkede området Ålbæk Skydebane. Lyngen og Klokke Ensian blomstrede, så her et par foto. Først området ved skydebanen med Hedelyng og Gravhøje.
 Foto: Ålbæk Skydebane Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Per Thomassen
|
#591 Kommentar postet d. 14-08-19 kl. 09:31. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
I et lille område på skydebanen blomstrede Klokke Ensian, nogle med æg fra Ensian Blåfuglen.
 Foto: Klokke Ensian Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen
|
#592 Kommentar postet d. 14-08-19 kl. 09:33. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Takker for velkomsten !
Her har lige været en voldsom byge, men nu skinner solen.
Ser tit Skarver omkring Hovvig. I luften, i vandet, i rederne og på mudderbanken. Første gang jeg møder en gående pænt i vejkanten, på vej mod Nakke. Fulgte den med et stykke tid, mens den tøffede afsted. Dens fjerdragt så pæn ud og ingen synlige tegn på sygdom, men sjov adfærd.
Set sidste torsdag.
 Charlotte Svensson og Ole Donald Mortensen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 598)
|
Kommentér
|
 Per Thomassen
|
#593 Kommentar postet d. 14-08-19 kl. 09:34. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Et foto mere af Klokke Ensian.
 Foto: Klokke Ensian
|
Kommentér
|
 Per Thomassen
|
#594 Kommentar postet d. 14-08-19 kl. 09:46. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Langs Vadehavskysten blomstrede Strandasters.
 Foto: Strandasters
|
Kommentér
|
 Claus Bøjer
|
#595 Kommentar postet d. 14-08-19 kl. 11:18. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Vi havde jo tørvejr i går,- så jeg tog til Nationalparken. Her huserede Per også,- uden vi dog mødte hinanden,- den er stor. Her en Dukatsommerfugl fra turen.
 Claus Bøjer har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Claus Bøjer
|
#596 Kommentar postet d. 14-08-19 kl. 11:21. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Ved Sårup bor denne Rødryggede Tornskade,- de havde voksne unger de stadig fodrede. Sjovt,- det er de samme grene og træer, Tornskaden brugte,- som også Ellekragen gjorde for et år siden, da Per og jeg så den. De har vel også nogenlunde samme levevis og føde.
 Claus Bøjer har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#597 Kommentar postet d. 14-08-19 kl. 12:55. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Jeg var bl.a. her
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
|
#598 Kommentar postet d. 14-08-19 kl. 12:57. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Og troede jeg så Knuds bil ude ved Havvejen....
-men det kan jeg se nu, passede ikke
-den havde ML foran... og for grå..
Her et møde mellem to kendte biler 31.-5.

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 500)
|
Kommentér
|
|
#599 Kommentar postet d. 14-08-19 kl. 12:58. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
En mindeværdig dag

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 523)
|
Kommentér
|
|