Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 7 af 7 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Steen Højmark-Jensen
#60 Kommentar postet d. 18-11-09 kl. 18:33. Emne: Fotoafstande.
Jeg synes min indledning viser, at jeg har forstået trådens ånd, men skal et billede være fotoskarpt for at være seværdigt?

Billederne skal jo ikke laves til papir eller tryksager?

I vedhæftede foto med indsat forstørrelse har jeg overdrevet tilførslen af lys for eksemplets skyld.

Og om lidt lægger jeg en "færdig" version af samme "Photoshopbillede" op i Galleriet...

Det er sker at jeg i forbindelse med fotokommentarer bliver spurgt, hvor stor afstand er billedet taget?

Fotoafstande. (Jeg synes min indledning viser, at jeg har forstået trådens ånd, men skal et billede være fotoskarpt)
Steen Højmark-Jensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1200 x 800)
Besvar | Kommentér

Steen Højmark-Jensen
#61 Kommentar postet d. 18-11-09 kl. 18:33. Emne: Fotoafstande.
Jeg synes min indledning viser, at jeg har forstået trådens ånd, men skal et billede være fotoskarpt for at være seværdigt?

Billederne skal jo ikke laves til papir eller tryksager?

I vedhæftede foto med indsat forstørrelse har jeg overdrevet tilførslen af lys for eksemplets skyld.

Og om lidt lægger jeg en "færdig" version af samme "Photoshopbillede" op i Galleriet...

Det er sker at jeg i forbindelse med fotokommentarer bliver spurgt, hvor stor afstand er billedet taget?

Fotoafstande. (Jeg synes min indledning viser, at jeg har forstået trådens ånd, men skal et billede være fotoskarpt)
Steen Højmark-Jensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1200 x 800)
Besvar | Kommentér

Steen Højmark-Jensen
#62 Svar postet d. 18-11-09 kl. 18:42. Emne: Fotoafstande.
Undskyld jeg stammede eller spammede her, men mit budskab er også, at finde en balance i investeringerne, og hvis der er nogen der har et brugt fugleskjul til salg, så er jeg liebhaver.

jeg er faktisk overbevist om, at med min gamle Canon 350 og 70-300 IS i et skjul, så kan der produceres skarpe fotos, men man får ikke motion samtidig, som det er tilfældet nu med cykelsafarier

Skjules skal dog prøves, når det igen bliver lidt varmere

Vh Steen

Besvar | Kommentér

Ole Hansen
#63 Kommentar postet d. 18-11-09 kl. 19:06. Emne: Fotoafstande.
Skide da være med billedet (Pardon my french...)

Det er da oplevelsen bag... Jeg så en fiskeørn for 14 dage siden - den burde være i Afrika? Ja det er uskarpt....

Fotoafstande. (Skide da være med billedet (Pardon my french...)

Det er da oplevelsen bag... Jeg så en fiskeørn f)
Ole Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1095 x 897)
Besvar | Kommentér

Jesper H. Andersen
#64 Kommentar postet d. 18-11-09 kl. 19:14. Emne: Fotoafstande.
Ole Hansen!

Pardon mit jydske, men tråden er "fotoafstande"......

Jesper

Besvar | Kommentér

Ole Hansen
#65 Kommentar postet d. 18-11-09 kl. 19:26. Emne: Fotoafstande.
Ja min mening er bare - du er aldrig tæt nok på det perfekte... Men oplevelsen er en af de ting der ikke forringes...

Besvar | Kommentér

Jesper H. Andersen
#66 Kommentar postet d. 18-11-09 kl. 19:57. Emne: Fotoafstande.
Enig i det!. Men oblevelsen er jo så også personligt.

Skal der leveres et "godt billede", for "masserne", så kræves der noget andet en "en oplevelse".

Jeg oplevede en havørn, i Vejlerne, her i weekenden, for første gang i mit liv! Wauw, og jeg har billeder af den!

(men uanset pris kan de ikke købes!

(((200 m afstend, glemte at slå IS til efter sidste test...)))

Selv om vise personer herinde, mener at det ikke er en KUNSTFORENING, så bør der vel være en sondring af godt billede/personlig oplevelse?

Jesper

Besvar | Kommentér

Steen Højmark-Jensen
#67 Kommentar postet d. 18-11-09 kl. 20:30. Emne: Fotoafstande.
Hej

Ja Ole

Naturoplevelsen er #1

Kameraet er en modernet "lommebog", men det gør da ikke noget, at notaterne kan læses og man efterfølgende kan samle op på nogen af de øjeblikke, som man ikke helt forstod ved hjælp af al erfaringen her...

Altså læringen her på FogN er #2

Upload af dokumentation i form af fotos er #3, men indpakningen bør da være i orden...

Fotoafstande har noget med værktøj og kreativ brug af dette at gøre, og giver det billedkvalitet, så er det da dejligt, det gør da ikke noget, at vi lærer noget også om fotografering, men hvor meget fototeori skal man kunne for at levere kunst, som mig bekendt kan være meget andet end et skarpt fotografi?

Vh Steen

Besvar | Kommentér

Side 7 af 7 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator