Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Lise Madsen
|
#70 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 19:38. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Blåbær
 Lise Madsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Lise Madsen
|
#71 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 19:39. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Tyttebær
 Lise Madsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 599)
|
Kommentér
|
 Lise Madsen
|
#72 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 19:40. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Røn
 Lise Madsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (976 x 732)
|
Kommentér
|
 Lise Madsen
|
#73 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 19:41. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Høgeurt
 Lise Madsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Lise Madsen
|
#74 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 19:43. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
En spinkel Star
 Lise Madsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Lise Madsen
|
#75 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 19:44. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Høje tidsler på geled.
|
Kommentér
|
 Aksel Jørgensen
|
#76 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 19:45. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Min stor ildfugl blev underkendt af kvalitetskontrollen - så må jeg ud og fange den. Den var levende - så ikke som kirsebær-takvingen, der lå død på stien og kunne skannes - da den blev afvist.
Det er lettere med svampene - som ikke har været set i hundrede år - eller mere - de kan bare smides under mikroskop.
Puccinia vincae ikke set siden 1888 og så finder jeg den 7/6 i år, Ole Martin et par dage senere.
Hvis I har laurbærtræer i nabolaget så kig efter Laurbærbladloppe (Trioza alacris) - den danner bladrandsgaller på de nye blade.
- se linket HER
Den fandt jeg som ny for DK i går 3.8.
|
Kommentér
|
 Lise Madsen
|
#77 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 19:47. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Glemte lige at notere at tidsel blomsten duftede stærkt af honning.
|
Kommentér
|
 Lise Madsen
|
#78 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 19:51. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Det var jo svampene jeg havde håbet på, men på den sidste strækning var der lige en Brun Kam-fluesvamp.
|
Kommentér
|
 Lise Madsen
|
#79 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 19:54. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Og så en Spiselig skørhat, der var da også lidt indtørrede svampe på grene.
|
Kommentér
|
|