Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

17. marts 2013

Canon EOS 400D vs. 550D

God eftermiddag. :-)

Jeg sidder og kigger på nyt kamera. Jeg vil have et Canon EOS og har skåret det ned til de to ovenstående modeller: 400D og 550D.

Jeg har kigget på billederne herinde, hvor jeg kan se, at billederne fra 550D er i meget høj kvalitet, men de fleste er også taget af meget dygtige fotografer.

Der er mange billeder tager af 400D, men har varierer kvaliteten i højere grad. Der er dog nogle billeder, som er knivskarpe og i præcis den kvalitet, jeg efterspørger. Som f.eks. dette billede: www.fugleognatur.dk/gallery...

Jeg vil tage makrobilleder og har tænkt mig at investere i dette objektiv: www.canon.dk....

Et EOS 400D koster et par tusind mindre, brugt, end 550D, men er det så også et par tusind kr. ringere? Hvad er egentlig forskellen på 400D og 550D? Jeg ved ikke særlig meget om kameraer, så jeg kan nemlig ikke selv lige overskue det og tænkte at jeg måtte herind og få lidt ekspertviden. :-P

Mvh Heidi :-)


De senest indberettede arter i Naturbasen: