Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. januar 2021

Artikler

Artikeloversigt | Skriv ny artikel | Seneste artikler | Opdaterede artikler | Retningslinjer

Side 8 af 8 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7 8

<< | Forrige side | 

Navn Artikler -> Nyheder

Svend Hansen
#70 Kommentar postet d. 13-02-11 kl. 21:27. Emne: Spændende tilbud til brugerne på Fugle Natur
Hvem der dog var sommerfugl i Erik’s distrikt og mon der findes “magnyler” i så små størrelser?

Jeg begynder også at fatte Ole’s snak om heksebryg, overtro og religion. Hvis du kender den rette liturgi og eventuelle besværgelser ved brygningen, så er jeg rede til at skrive kontrakt med den sorte selv for at få et godt bryg.

Ideen med meget sukker og eventuelt andet, der kan “stive” blandingen af, er ideel for mig, da jeg gerne vil nøjes med at smøre det på grenene, så det kan være usynligt på billederne. Til mit brug er det ikke godt med en rødvinssnor i billedet. Det skal se naturligt ud, selv om det er lidt snyd.

Jeg tror at jeg … når tiden oprinder … vil lægge ud med en respektabel rødvin, kraftig rørsukker fra Haiti og måske slagte en hanekylling eller lignende … på rette måde.

Spøg til side, jeg siger tak for forslagene og glæder mig til at prøve.

Det kunne være interessant at høre her hvilke erfaringer der er med brug af blitz. Jeg mener at have erfaret at hvis jeg brænder et skud af fra ca. 1 meters afstand så bliver dyret siddende og jeg kan komme tættere på. Det virker selvfølgelig ikke altid og jeg kan derfor ikke være sikker på om det har en effekt. Selve brugen af blitz er jo også et diskuteret emne. Ikke kun den fotografiske værdi, men også den uheldige virkning på dyret.

Det er min erfaring at de på ingen måde virker angste eller paralyserede, men fortsætter med deres gøremål. Det virker snarere som om jeg er kommet forbi den grænse, hvor de normalt ville flygte. Min autofokus får dem derimod til at lette i et tidligere stadie. Har andre lignende erfaringer, eller er jeg på skovtur her?

Mvh Svend

Kommentér

Steen Højmark-Jensen
#71 Kommentar postet d. 13-02-11 kl. 21:42. Emne: Spændende tilbud til brugerne på Fugle Natur
Hej

Har først lige set denne tråd her til aften, og jeg har sendt mine adresseoplysninger på mail, og håber at også jeg kan nå sommerfugletoget...

Vh/steen

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#72 Kommentar postet d. 13-02-11 kl. 21:48. Emne: Spændende tilbud til brugerne på Fugle Natur
Hej Svend

Til foto om dagen:

Autofokus til sommerfugle, nej tak. De reagerer på enhver lyd. Selv lukkerlyden er nok. Så brug den manuelle fokus istedet.

Du kan sagtens snige dig ind på dem. Men det kræver, at du gør det modsatte af instinktet. Det giver jo feber og uro, men du skal gå i "slow-motion-mode" både ud- og indvendig. Så sker der et eller andet i forhold til dyrene. Det er som om, du passerer en usynlig linje mellem dem og dig, som ellers ikke kan passeres. Det er helt magisk. Man bliver et med det hele, og billederne bliver rigtig gode

Ang. sukkersnore og fotos. Jeg fotograferer aldrig dyrene på snorene, for jeg får altid dårlige billeder. Istedet fanger jeg dyrene og sætter dem i køleskabet til næste dag. I dagslys bliver de så fotograferet. Du kan selv vælge, om du vil have en naturlig baggrund ved at gå ud og sætte dem i en busk f.eks. eller du er ligeglad med det og bare tager dem indenfor. Fordelen inde er, at du kan fange dem igen, hvis de stikker af. Udenfor har jeg ikke held med mig. De bliver for friske, inden jeg får taget billeder af dem.

Målerne er de sværeste at fotografere efter fangst. De hviler ikke ret længe. Uglerne er derimod langsomme startere, så dem får man ofte gode billeder af.

Hvor er det dejligt at snakke om sommerfugle igen. Der er ikke så længe til mere nu. Et par måneder, så er vi i gang

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Svend Hansen
#73 Kommentar postet d. 13-02-11 kl. 23:07. Emne: Spændende tilbud til brugerne på Fugle Natur
Hej Anni.

Tak for de gode råd. Jeg kan nikke genkendende til det med at pludselig så kan man komme tæt på. Det er ofte når man næsten har opgivet og adrenalinen er fordampet at denne følelse af samhørighed kommer og billedet egentlig bliver mere underordnet. Det er måske snarere det der sker end virkningen af mit blitzlys

Mvh Svend

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#74 Kommentar postet d. 13-02-11 kl. 23:18. Emne: Spændende tilbud til brugerne på Fugle Natur
Hej Svend

Ja, det tror jeg også. Det er lige netop det, jeg mener. Så det er metoden at stræbe efter

Venlig hilsen Anni

Kommentér

Brian Thomsen
#75 Kommentar postet d. 13-02-11 kl. 23:48. Emne: Spændende tilbud til brugerne på Fugle Natur
Fik lige set det.

Det lyder spænende (Y)

Har sendt mail afsted

Kommentér

Magnus Vest Hebsgaard
#76 Kommentar postet d. 14-02-11 kl. 09:42. Emne: Spændende tilbud til brugerne på Fugle Natur

Hej Anni,

Der flyver allerede sommerfugle nu

Bredbåndet slåenmåler o.lign. Så snart der kommer en frostfri nat, kommer vinteruglerne frem.

Larver kan man også finde. I Vinderød Skov, mit lokalområde, vrimler det med potatoria-larver, græsspinder.

Venlig hilsen Magnus

Kommentér

Anni Lene Nielsen
#77 Kommentar postet d. 15-02-11 kl. 23:10. Emne: Spændende tilbud til brugerne på Fugle Natur
Hej Magnus

Tak for oplysningen, men her har vi snestorm og kuling. Så mig kan du ikke lokke udenfor

Venlig hilsen Anni

Kommentér

allan modeweg-hansen
#78 Kommentar postet d. 23-06-11 kl. 20:25. Emne: Spændende tilbud til brugerne på Fugle Natur
hej erik det lyder næsten for sandt så ja tak kan du sende her til så betaler jeg portoen.. mvh allan

Kommentér

Søren Harding
#79 Kommentar postet d. 06-08-11 kl. 22:01. Emne: Spændende tilbud til brugerne på Fugle Natur
Super og generøst tilbud. 1000 tak for det. Sender fluks en mail.

mvh

Søren Harding

Kommentér

Side 8 af 8 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7 8

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail hvis artiklen kommenteres

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator