Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
16. december 2018

Artikler

Artikeloversigt | Skriv ny artikel | Seneste artikler | Opdaterede artikler | Retningslinjer

Side 8 af 8 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7 8

<< | Forrige side | 

Navn Artikler -> Nyheder

Jens Stolt
#70 Kommentar postet d. 03-05-12 kl. 20:01. Emne: Ny forening: Natur & Samfund
Hans. Hvad synes du om at lade det hele springe i skov?

Hvordan kunne du leve af det?

Kommentér

Hans Petersen
#71 Kommentar postet d. 03-05-12 kl. 21:37. Emne: Ny forening: Natur & Samfund
Jens.

Jeg bor i et område, hvor skovrejsning er uønsket.

Jeg må højest lave plantninger på 0,5ha. Det har jeg så løbende gjort de sidste 40 år, således at det jeg driver landbrug på nu er rimelig store velaronderede stykker med høj, stiv og dyrkningssikker jord.

Hvis der overhovedet skal drives jordbrug i Danmark, er det noget af det sidste der skal tages ud.

Det seneste tiltag er 4ha eng, som siden krigen har været afvandet med pumpe, men nu er permanent oversvømmet med 20-70cm fladvand.

Det er 100m fra stranden, så med stiv pålandsvind er der god andejagt

Kommentér

Jens Stolt
#72 Kommentar postet d. 03-05-12 kl. 22:06. Emne: Ny forening: Natur & Samfund
Hvad dyrker du?

Kommentér

Tom Nygaard Kristensen
#73 Kommentar postet d. 03-05-12 kl. 22:20. Emne: Ny forening: Natur & Samfund
Jeg er da beæret, Thomas K. over din henvisning (#60) til min tidligere bemærkning om fossilt brændstof - og vil fremture med, at Jordens resterende oliereserver burde reserveres til bil- og især flybrændstof, idet Jordens øvrige energibehov angiveligt let kunne dækkes ved nogle få solcelle-parker af nogle få kvadratkilometers størrelse i ørkenområderne (hvor de ikke optager nytte-arealer og der er meget sol) fordelt rundt om ækvator - humlen skulle være de ustabile politiske forhold.

Fremtiden er solenergi (og støjende og grimme vindmøller hører ingen steder hjemme), men el- er ikke særlig velegnet til biler og slet ikke til flyvemaskiner, der bliver for tunge. Så når Jordens oliereserver er brugt op om 2-3oo år ser jeg ikke andre muligheder for flyvning end hvis man kan lave syntetisk flybrændstof.

Kommentér

Hans Petersen
#74 Kommentar postet d. 03-05-12 kl. 22:27. Emne: Ny forening: Natur & Samfund
Jens.

Nu er jeg ikke nogen "vårhare" længere -årg.36- så de sidste 3 år har jeg forpagtet 2/3 af arealet ud. Jeg har så 20ha + alt det sjove tilbage at lege med. Også for at bevare kontakten til erhvervet.

Forpagteren dyrker vinterafgrøder og jeg vårbyg.

De arealer, jeg selv driver er valgt ud så det giver mest mulig variation i landskabet.

Som bortforpagter bestemmer man selv. Det skal bare gøres inden kontrakten underskrives.

vh. Hans

Kommentér

Jes Elnif
#75 Kommentar postet d. 03-05-12 kl. 23:16. Emne: Ny forening: Natur & Samfund
Er denne forening præsenteret ?

- se linket HER

Kommentér

Jes Elnif
#76 Kommentar postet d. 04-05-12 kl. 10:48. Emne: Ny forening: Natur & Samfund
- se linket HER

Kommentér

Michael Stoltze
#77 Kommentar postet d. 04-05-12 kl. 11:30. Emne: Ny forening: Natur & Samfund
Natur & Samfund blev stiftet og præsenteret i går

- se linket HER

I anledning af stiftelsen bringer Berlingske Tidende mandag d. 7. maj et større tema om grønne organisationer og naturen

Kommentér

Peder Storup
#78 Kommentar postet d. 04-05-12 kl. 12:06. Emne: Ny forening: Natur & Samfund
74 - den jord Hans beskriver, er netop de jorde som skal forblive i omdrift. De gode jorde med højt udbytte. Det er dog stadigvæk relevant med 10 meter bræmmer og eventuel vådområder til dræn.

Kommentér

Side 8 af 8 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7 8

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail hvis artiklen kommenteres

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator