Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Lise Madsen
|
#80 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 19:55. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Så skal der samles lyng honning.
 Lise Madsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 599)
|
Kommentér
|
 Lise Madsen
|
#81 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 19:57. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Mødte et skrækkeligt vilddyr.
 Lise Madsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#82 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 19:59. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Lise: din spinkle star er SIV
-tænkelig Tue-Siv

|
Kommentér
|
 Aksel Jørgensen
|
#83 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 20:00. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
#75 når tidslerne lugter af honning er de angrebet af Tidsel-tvecellerust
Puccinia punctiformis
|
Kommentér
|
 Anne Marie Henne Pedersen
|
#84 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 20:19. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Anne Messmann Hvor finder man §31?
Anne Marie
|
Kommentér
|
|
#85 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 20:26. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Hvor finder man Sommerfuglebusken i listen?
Hvor optræder den i tætte krat? Jeg må jo have fakta for at rådgive mine kunder,når de vil købe busken,for at tiltrække de skønne sommerfugle til haven.
Anne Marie
|
Kommentér
|
 Aksel Jørgensen
|
#86 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 20:40. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Sommerfuglebusk har jeg set på en våd lodret mur i 3. sals højde, en beboelsesejendom i Cork Irland.
Og på Holte station har de stået mellem skinner og perron - hårdt beskåret af de kørendeS-tog. Nu har man sprøjtet dem ihjel.
På Søllerød kirkegård så jeg i dag Allium "purple sensation" med nogle gule knolde i blomsterstanden - jeg troede først at det var snegle - næh - det var yngleløg - ikke normalt for den art.
|
Kommentér
|
 Ulrik Hasle Nielsen
|
#87 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 21:18. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
#76 Aksel. Dit fund af bladloppen (Trioza alacris) på laurbær er ny for F&N, men det er ikke ny for DK. Der er et ældre fund af arten fra Fanø ifølge "Fortegnelse over de danske Galler (Zoocecidier) - K.L. Henriksen, 1944.
Jeg må vist lige ned i barokhaven i Hillerød og se lidt på laurbærene her 
|
Kommentér
|
 Aksel Jørgensen
|
#88 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 21:25. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Ja man kan jo ikke hvile på laurbærrene her 
|
Kommentér
|
|
#89 Kommentar postet d. 04-08-19 kl. 21:25. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Nu bor vi jo i DK med frost i murværket,sååååå nok ikke noget problem. Mange Allium har yngleløg.
Anne Marie
 Foto: Spøjs løg
|
Kommentér
|
|