Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 9 af 9 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7 8 9

<< | Forrige side | 

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kjeld Brem
#80 Kommentar postet d. 23-03-13 kl. 16:07. Emne: Canon EOS 400D vs. 550D
... flot serie, her i "vinterkulden at varme sig på"

- og jeg siger tak for svar til Lars S. Madsen (#76) ang de "100 IS"

Macro-blitz

Selv er jeg ved at eksperimentere med en "Macro-blitz-lys-ombøjer-til-intern/i-forvejen-blitz-på-kamera"

Det fungerer fint - lavet af et stykke rør (til fugemasse) - godt klistret til med sølvpapir - og med Gaffa, som udvider røret ud i en større tragt.

Samtidig kan jeg lave et billedudsnit, så et 10 mm bred objekt fylder hele billedet ud (i bredden) - "Int´ så ring" med et kompakt og en Raynox sat foran.

Og endnu bedre. Blitz-styrken styrer sig selv. Jeg behøver ikke engang tænke .

Nu mangler kun én ting (den vigtigste): Noget at fotografere: Forår - forår, kom bare!

med venlig hilsen Kjeld

Kommentér

Ole Stauning
#81 Kommentar postet d. 23-03-13 kl. 16:59. Emne: Canon EOS 400D vs. 550D
Må vi se din lysombøjer?

DBH Ole

Kommentér

Inger Lund
#82 Kommentar postet d. 23-03-13 kl. 17:42. Emne: Canon EOS 400D vs. 550D
Men hvordan pokker skal man få både ringlite og Raynox til at sidde samtidig?

Inger

Kommentér

Kjeld Brem
#83 Kommentar postet d. 23-03-13 kl. 21:24. Emne: Canon EOS 400D vs. 550D
Hej Ole (#81)

Nu er det vel ikke en joke - men skidt:

I stedet for at fortsætte i denne tråd, vælger jeg så lige at starte en ny, med dette andet tema:

- se linket HER

... og Inger (#82): Øh, bøh - aner det ikke - Jo, lav sådan en som i tråden ovenfor (hvis du har intern blitz på kameraet) - Så bliver der rigeligt plads til Raynox.

Med venlig hilsen Kjeld

Kommentér

Inger Lund
#84 Kommentar postet d. 23-03-13 kl. 23:58. Emne: Canon EOS 400D vs. 550D
Men jeg har ingen intern blitz - derfor har jeg købt en ringlite, som både kan lyse som en lampe og flashe. Men den kan altså kun sidde på objektivet.

Inger

Kommentér

Kjeld Brem
#85 Kommentar postet d. 24-03-13 kl. 00:28. Emne: Canon EOS 400D vs. 550D
Hej Inger

Nu er der jo nok forskel på de forskellige mærker af Ring-lites, men kan du ikke montere dem sammen?

- eller en anden ting, jeg har tænkt - også ift mit eget kamera. Kan der ikke fås en slags gevindomsætter, så du skruer en ring på frontgevindet, som omsætter til et andet gevind - ø=49 er det vist på Raynox´en - check det hellere.

Jeg har ikke stor forstand på det, men der fås mange forskellige dingenoter til foto.

med venlig hilsen Kjeld

Kommentér

Kjeld Brem
#86 Kommentar postet d. 24-03-13 kl. 00:34. Emne: Canon EOS 400D vs. 550D
Hvad med noget i denne her stil - men det skal selvfølgelig checkes ...

- se linket HER

.. og Godnat

Kommentér

Heidi Sørensen
#87 Kommentar postet d. 24-03-13 kl. 11:09. Emne: Canon EOS 400D vs. 550D

Jeg følger såmænd stadig med på sidelinjen. Jeg er helt ny udi makrofotografering (har kun gjort det med et kompaktkamera de sidste 8 års tid), så jeg lærer en masse.

Jeg er gået væk fra tanken om et brugt kamera og regner med at det bliver et Canon EOS600D. Min kæreste har forresten lige købt et (nyt) Canon EOS 550D, så det kan stadig lade sig gøre. ;) Har fået lov til at lege lidt med det, med dette objektiv - se linket HER.

Jeg tror egentlig nogenlunde, at det dækker mine behov. Jeg er nok mest interesseret i fotos til "pæn brug", flotte sommerfugle, biller og små blomster. Artsbestemmelsen må jeg nok indrømme er lidt underordnet, hehe. Jeg kan alligevel ikke regne med at få det vildeste udstyr til makro i min prisklasse - det må vente nogle år endnu.

Fortsæt endelig diskussionen også selvom den måske handler om ringlys nu.

Heidi

Kommentér

Side 9 af 9 - Gå til side 1 2 3 4 5 6 7 8 9

<< | Forrige side | 

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator