Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#890 Kommentar postet d. 20-08-19 kl. 07:05. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
God morgen.
# 855 - mig selv
Teglrød Bruskhat
forkert billede af lameller - skulle havde været dette
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (660 x 600)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#891 Kommentar postet d. 20-08-19 kl. 07:49. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Godmorgen
Solskin fra morgenstunden.
Arkivfoto fra 20.08.18
Ha en go da
 Foto: Stor Gedehams Klik på billedet for original størrelse (835 x 650)
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#892 Kommentar postet d. 20-08-19 kl. 08:17. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Tak for de pæne ord som er drysset ned over mit billede af Almindelig Kransnål
Kransnål har været en overraskende opdagelse for mig, og med "Danmarks vandplanter" i hånden har det været muligt at knække koden på dem Det er så stor en tilfredsstillelse. Og den bog kan simpelthen ikke roses nok 
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#893 Kommentar postet d. 20-08-19 kl. 10:59. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Efter sen opkomst er tiden brugt på at "opdatere"..... mit fund af "den Spidspuklede" fra i går.
David Boertmann bestemte i 2017 samme fund til Konrad , hvorfor fundet i går er samme !!
(I ListeV-vokshattelisten påføres Konrad som 2 steder)

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (711 x 600)
|
Kommentér
|
 Birgit Knudsen
|
#894 Kommentar postet d. 20-08-19 kl. 19:32. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Per jeg tror da lige jeg skal ha´ forklaret reglerne i Vokshatte-ræset.
Er det ikke blot arter man melder? Eller er det fund?
At jeg indtil nu har haft Spidspuklet på tre forskellige lokaliteter tæller vel kun for EN art eller..?
I dag på Lounshalvøen havde jeg Mønje-vokshat - endda et sted hvor jeg ikke tidligere har set den.
Så nu har jeg i al fald to årsarter Man må jo stramme sig an for ikke at falde alt for langt bagud 
 Birgit Knudsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
|
Kommentér
|
 Aksel Jørgensen
|
#895 Kommentar postet d. 20-08-19 kl. 20:07. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
#881 de karljohanner har fået svamp - tdligere kaldet Cepedonium nu Hypomyces sp.
#886 det er den rødmende
|
Kommentér
|
|
#896 Kommentar postet d. 20-08-19 kl. 20:11. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Forretningsudvalget sidder i møde og forhandler om retningslinier for Vokshatteræset /Liste V
Dagsorden: Arter/ herunder antal fund - fundsteder / flere fund på samme sted tæller kun for et fund.
Men nærmere, når aftenen er omme.... så kommer den nye liste
Til lykke med Mønjen, Birgit
-den ledte jeg efter i dag ved spejderlejren...
Første en tur i mosen, hvor jeg gik i "detaljen" ....
På død tagrørsstængel -måske Tagrørs-Frynseskive ??
På Atlas
Intet billede på "Sitet" (GJ-udtryk)selvom han vist ikke har benyttet det i årevis....

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 539)
|
Kommentér
|
|
#897 Kommentar postet d. 20-08-19 kl. 20:12. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Mere på Tagrør ??????????
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
|
#898 Kommentar postet d. 20-08-19 kl. 20:13. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Nærere...galler ??
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Aksel Jørgensen
|
#899 Kommentar postet d. 20-08-19 kl. 20:14. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
#876 - 878 vær nu ikke så krukket Finn fine krukkesvampe 
|
Kommentér
|
|