Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

22. februar 2016

Forfra 2016 - Mens vi venter på forår

Småregn, byger, blæst, en sjat slud eller sne skal ikke holde os - de forårshungrende naturtosser - tilbage fra endnu engang at puste liv i Forfratråden. Lad os få noget lys - om ikke andet, så skruer vi op for lysstyrken på skærmen. Lad os se noget liv - betagende planter, forfløjne fugle, lystige regnorme, skønne mariehøns, slimede svampe, sultne ådselsbiller osv. hele paletten. Bare fyr løs. Lade tråden blive en lystvandring i dansk natur til inspiration for os selv, og de der har lyst til aktivt at være med eller bare er med på en kigger.

For at give andre mod på senere at blive trådholdere, vil jeg indtage en meget afslappet stil.

Jeg forpligter mig til kun at kommentere og bidrage efter behov, lyst og tid.

Jeg vil ikke lave konkurrencer - hvis har andre lyst til sligt, så hold jer ikke tilbage. Bodils flot afviklede konkurrence gik jo strygende, men det tager tid at administrere den slags, og i øjeblikket har vandplantebogen første prioritet for mig.

Per varetager som vanligt de forskellige udvalg og lister - ligesom han har bedt mig diskret at nævne, at han har fødselsdag d. 29. dennes (18 år - og så forstår man jo bedre en hel del). Store gaver afleveres ved hoveddøren - små henstilles i laden.

Efter dekret fra Bodil løber tråden til 22. marts.

Til slut vil jeg gerne byde alle - nye som gamle - velkommen ombord. Giv los - fyr løs - tråden er jeres.



Foto: Vår-Gæslingeblomst

De senest indberettede arter i Naturbasen: