Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#920 Kommentar postet d. 20-08-19 kl. 22:17. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Her typiske Orangemosnavlehatte
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#921 Kommentar postet d. 20-08-19 kl. 22:23. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
At stok og hat har dun kom bag på mig
-men det er IKKE en vokshat, desværre....

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (715 x 600)
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#922 Kommentar postet d. 20-08-19 kl. 22:45. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Tja, Per, det er jo ikke helt ukendt for dig, det der med at skyde os andre lumske motiver i skoene. Hvad var det nu du fornylig skrev om Jørns Pilfingre
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#923 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 01:00. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
#922, Gerner, - pas nu lidt på, - lærere får måske snart revselsesretten tilbage.
Harald har bekræftet, at "min" kokon er lavet af en Hvepseedderkop, - den er fundet ikke så langt fra denne "rasteplads", som vist nok er tiltænkt lystfiskere i kørestole. 
 Foto: "Det er en selv, Mor Karen" Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#924 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 01:03. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- og udsigten fejler jo ikke noget. 
 Finn M. Hansen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 451)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#925 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 01:15. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
"what does you ellers have in your task today"
"I have two worms." 
 Foto: Måneplet-larver (Phalera bucephala). Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#926 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 01:22. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- desuden fandt jeg denne plante, som Per ikke tør sige navnet, - det kan da vel ikke være værre end den famøse ildelugtende svamp, - eller værre end det man kalder Hæg for,
- for øvrigt har jeg nu 3 dage i træk set Fiskeørnen søge føde ved Tryggevælde Å´s udløb.
 Finn M. Hansen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#927 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 01:32. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- der var for resten lige en stikkende plante mere fra Odden i dag.
 Foto: Tornet Salat (Gonepteryx rhamni)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#928 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 01:34. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- vel hjemme igen, og mens jeg overvejede at iføre mig "havearbejdstøjoghandsker" flaksede den endelig ind i haven, og satte sig i solen.
 Foto: Citronsommerfugl (Gonepteryx rhamni) Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#929 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 01:42. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
- den skarpsindige læser vil se, at jeg kalder Tornet Salat for Gonepteryx rhamni, - det er selvfølgelig forkert, - der skulle have stået Lactuca serriola.
- men så tager vi lige en worm mere fra Odden i dag.
 Foto: Brombærspinder (Macrothylacia rubi) Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
|