Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Peder Brøgger
|
#960 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 09:57. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Tordenbyger med tilhørende blæst afprøver træernes svagheder. En dårlig tvege flækkede. Det har Charlotte jo prøvet.
Efterfølgende blev hele stammen fældet. Stien er meget trafikeret.
 Foto: Skørpil i Skjern Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Peder Brøgger
|
#961 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 10:02. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
2 små glasagtige hatte dukkede op i vores plæne. 2 - 3 cm.
 Foto: Svampe ubestemt Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Peder Brøgger
|
#962 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 10:04. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Med en lang hvid stok. De havde travlt; inden aften var hatten udtørret og slap.
 Foto: Svampe ubestemt Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Jens Christian Schou
|
#963 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 10:58. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
#946 Per arbejder nok på at konstruere en liste, hvor han er sikker på at vinde 
 Foto: Lyngpleje i Rebild Bakker Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#964 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 12:47. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Godmiddag.
#932, Gerner, du har bestemt ikke noget at være misundelig over med alle dine obser derudefra, - jeg har vel knap nået 200 endnu.
- og jeg kan jo ikke fotodokumentere Fiskeørnen, men måske er den indrapporteret i DOF, - jeg så to ivrige fotografer derude den første dag.
#947, Hanne, - planten er stadig aktiv i Forum, - selv om Ole B. "vovver" pelsen og siger Tætblomstret Karse, - han er jo en kapacitet, men jeg er lidt i tvivl, og det vil åbenbart koste Per både penge og anseelse, hvis han giver sit bud, - kunne være fordi han tror på Pengeurt.
Mit problem med den plante er de manglende blade, der, så vidt jeg husker fra "skolen", var et af kendetegnene på Stinkende Karse, - nu må vi se hvor den ender. - se linket HER
Jeg har jo også været på Odden igen i dag dog uden Fiskeørn, men jeg fik da lige en ny for Odden på kornet.
 Foto: Almindelig Bispetæge (Aelia acuminata) Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Kommentér
|
 Finn M. Hansen
|
#965 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 12:49. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Charlotte kender den fra oven, men vist ikke fra "nain" 
 Foto: Almindelig Bispetæge (Aelia acuminata) Klik på billedet for original størrelse (800 x 451)
|
Kommentér
|
 Per Thomassen
|
#966 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 16:15. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Var en tur i Draved Skov igår, blandt mange fund af svampe og insekter denne Coloradobille. Så Per i Øksedal sæt vagt ved din kartoffelmark
Jeg synes billen er flot, har ikke set den tidligere.
Venlig hilsen
Per i Tønder.
 Foto: Per Tomassen Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
|
Kommentér
|
 Jørn Winther Jørgensen
|
#967 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 16:17. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Endelig.
 Foto: Kegle-vokshat (Hygrocybe conica)
|
Kommentér
|
 Aksel Jørgensen
|
#968 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 19:23. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
2 mycelier med slimstokket vokshat i Holte - 6-7 frugtlegemer i alt.
#860 + #930 tast du den bare ind som rosabladet 
|
Kommentér
|
 Anne Marie Henne Pedersen
|
#969 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 20:24. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Jeg kan slet ikke følge med svampefolket,men her er aftensmaden da reddet i egen skov.
 Foto: AM Klik på billedet for original størrelse (800 x 534)
|
Kommentér
|
|