Navn |
Forum -> Karplanter
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
[1].jpg) Per Taudal Poulsen
|
#980 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 22:42. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Plænen foran tanken var i øvrigt rigt besat af svampe -en 5-6 arter, bl.a. denne Rørhat, som Aksel sikkert uden tøven kalder....
-huden kunne ridses uden at gå i stykker
-så er det Sommer ...
 Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (785 x 600)
|
Kommentér
|
|
#981 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 22:44. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Derefter blev det Ulvetid !!

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 587)
|
Kommentér
|
|
#982 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 23:00. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Jeg var hjemme kl 20
-så cirka 10 timer..... !! og trætheden melder sig -mere om Ulvene i morgen...
-dog skal I ikke snydes for MIT fund af Cypressen !
Für skulle forevise de vældige mængder længere ude på heden.... Der var bare ingen....
Så var det godt, at jeg var sakket bagud (svampene...) og ikke gad den 90grader vej til højre, men valgte de 45 grader tværs over for at gå dem i møde derude...
Det varede ikke længe, så havde jeg fundet Cypres-Ulvefoden. (Som jo er HØJRØD...)
I øvrigt til stor overraskelse for Für -på DETTE sted...
Trods mine råb fortsatte de udefter, men efter de manglende fund derude, ville de gerne NU se ulvene. Vi ledte 15 minutter, inden jeg for 2. gang kunne annoncere: " de er her !!!
En vel snes m2 med Cypressen -ganske mange, men det er tilfældet, der råder derude i de store lyngklædte flader. Var jeg ikke gået tværs over, havde vi ikke fundet dem
- herligt !

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
|
#983 Kommentar postet d. 21-08-19 kl. 23:03. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Godnat deude
-kattene er inde, så vi vil gå til ro....

Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Claus Bøjer
|
#984 Kommentar postet d. 22-08-19 kl. 06:45. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Tak for endnu en god tur Per. Her en Søblad fra Vildbjerg.
 Claus Bøjer har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
|
Kommentér
|
 Claus Bøjer
|
#985 Kommentar postet d. 22-08-19 kl. 06:48. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Knopsvanen kom forbi med 6 unger, til et søblad bad.
 Claus Bøjer har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
|
Kommentér
|
 Ella Margrethe Bang Harders
|
#986 Kommentar postet d. 22-08-19 kl. 07:50. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
# 968 Aksel - mange tak for svaret. Fandt 3 nye i går.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
|
#987 Kommentar postet d. 22-08-19 kl. 07:53. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Lamellerne.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede
|
Kommentér
|
 Gerner Jensen
|
#988 Kommentar postet d. 22-08-19 kl. 07:54. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Godmorgen
I går var vi i Nordsjælland på en tur med skuffende resultat Mere herom senere, men først lige et skuffende foto af en aftengæst fra i aftes
Ha en go da 
 Foto: Skræpperodæder Klik på billedet for original størrelse (785 x 650)
|
Kommentér
|
|
#989 Kommentar postet d. 22-08-19 kl. 08:00. Emne: Tørken er på retur, så lad os starte Forfra
|
Det vrimler med
Aurora Rørhat
i min græsplæne.
Her en ny fra i går.
 Ella Margrethe Bang Harders har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (775 x 600)
|
Kommentér
|
|