Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

2. december 2013

Fugle og natur og afslutningen af svampeatlas

Hej alle svampeinteresserede

På grund af stor tidnød bliver de validerede svampe fra F&N ikke overført til svampeatlas, en bloc, som jeg har arbejdet og håbet på.

Jeg vil dog selv arbejde for at rødlistefund og andre interessante fund på F&N bliver overført til svampeatlas, enten ved at jeg selv lægger dem ind eller ved at jeg opfordrer finderne til det. Det vil nemlig give et bedre indtryk af deres udbredelse i Danmark, til gavn for atlasprojektet og os alle bagefter.

Jeg har et stort hængeparti med valideringer på svampeatlas som jeg skal have gjort færdig - helst inden årsskiftet - og en masse gamle fund, hvoraf jeg også ønsker at lægge de mere interessante ind.

Det vil være en stor lettelse hvis interesserede vil lægge jeres interessante evt. rødlistede fund (også ældre) ind på svampeatlas, hvis I har lyst og endnu ikke er brugere, kan I blive oprettede via www.svampeatlas.dk. Det er især fund fra nye egne af landet der er interessante. Om et interessant fund er kendt fra jeres område eller ej, kan i se ved at gå ind på svampeatlas, under rubrikken: ”Søg fund i Svampeatlas”, eller ”søg efter danske arter”.

Jeg skal nok fortsat også tage min del (indenfor mine styrkesider) - men må prioritere uvaliderede fund fra svampeatlas allerførst.

Jeg vil bede jer om at skrive til mig på tråden her, når I har lagt et antal arter ind. Det skyldes at jeg kan gå ind og validere fund som ikke er validerede på F&N.

Jeg vil gerne forbeholde denne tråd her til dem som skriver om nye fund som de har meldt ind på svampeatlas; eller har brug for flere oplysninger.

Hvis mine dispositioner vækker debat, så opret venligst en særskilt tråd herom. Jeg vil dog bruge mest tid på at lægge fund ind på svampeatlas :-)



mvh, Torbjørn


De senest indberettede arter i Naturbasen: