Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

1. februar 2015

Hvordan tiltrækker jeg fugle foran mit vindue=

Som overskriften siger, hvordan tiltrækker jeg fugle i min have?

er tilflytter til et lille rækkehus med egen terrasse og en fælles græsplæne. Jeg har gået med en drøm om at sidde og kigge på lidt fugle ude foran mit vindue så jeg valgte at bruge et jule gavekort på et eva solo foder "trug" og en fedt kugle stativ, jeg har så placeret den ude foran mit udhæng foran terrasse vinduet med det håb om at der vil komme nogle fugle da jeg kun ser solsorte og en skade i ny og næ ude på græsplænen, men nu er der snart gået en måned uden det har været benyttet, hvad skal jeg gøre?

er det for tæt på vinduet? eller ku det måske være min hund der tosser rundt ude på græsset af og til der skræmmer dem væk?

eller bor jeg bare i en rigtig dårlig have der kun har et bælte med høje og lave bøg ved skællet ved min nabo?

gode råd og fif modtages med stor glæde, er næsten nået til det punkt at jeg dynger plænen til med frø og fedt kugler for bare at få lidt fugle i haven :D

(ved dog at dette ikke er nogen god idé)

De senest indberettede arter i Naturbasen: