Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

14. september 2007

Hvilken art er denne fugl?

Fuglen her satte sig på gesimsen uden for vinduet ved Kalvebod Brygge i forgårs. Den var muligvis fløjet på et vindue et andet sted, for den havde lukket det ene øje og reagerede ikke på bevægelser inde bag ruden. Jeg ville tro, at den burde være meget sky og ikke sætte sig sådan et sted. Først da jeg åbnede vinduet ved siden af på klem, åbnede den sit andet øje, og da jeg rakte en arm ud, vågnede den helt op og fløj lettere omtumlet videre og forsøgte at sætte sig andre steder på bygningerne ved siden af.

Den var vel på størrelse med en allike eller måske lidt større. Jeg synes at næb og fjer virker for store til at det skulle være en fuglehøg, men jeg kender ikke så mange fugle af falke/ørne/høge-arterne. Så hvem ved, hvad det er for én?


Foto: Jan Nielsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: