Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

24. november 2015

Min første Papegøje ..... og de sidste Papegøjer 2015

-en lille bladring i mindernes bog , læs FugleogNatur.

Papegøjerne har fløjet omkring mig nu i fem år..., hvilket har været en kilde til stor glæde, fryd og gammen... her link til den første Papegøje:

www.fugleognatur.dk...show_message

På trådbilledet ses min foreløbig sidste Papegøje i år, den 19. november.

Der har jo før været kamp om de sidste Papegøjer. Sidste år troede jeg mig sikker på sejren, nemlig den 18. december ved Tostrup nær Aalborg , men Knud fra THY snød mig ved at snige sig ud juleaftensdag ....

I øvrigt den dag ved Ingeborgsbro nær Bulbjerg, hvor jeg fandt årets sidste Puppe-Snyltekølle -/julefarver-julefund :-)

Jeg var den dag i Thisted for at hente Vardeungen hjem til juleaften og havde håbet på papegøjefund, men det skulle så ikke være... ;-)

Tilbage til årets Papegøjer: Nu har Birgit Knudsen også fundet fascinationen ved Papegøjerne (i) - "fjerene" kan have flere forskellige farver, men den grønne farve ved stok og lameller er ganske enestående for Vokshattene, så derfor sjældent hovedbrud ved bestemmelsesarbejdet ude i felten...

Der er en måned tilbage til juleaften, og Papegøjetråden hilser alle interesserede fuglevenner velkomne til at

deltage med fund og billeder.

Ligesom i Forfratrådene, hvor årets sidste Røllike er et hit, vil årets sidste Papegøje være ligeså.

Kvidrende hilsen fra Øksedal

:-) Per


Foto: Per Taudal Poulsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: