Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

8. maj 2016

Vi kan ikke blive ved at mødes Forfra på denne måde.....

April er for længst væk i botaniske skøntåger , og stakkels Leif, p.t. stadig ledende trådholder fra Kjøgekanten, skal ikke fortsat sidde hændervridende dag ud og dag ind - vi ER i maj måned og vi SKAL starte Forfra, - basta.... (i)

-således også sagt i dundertalen til penneføreren , da han stod skoleret i Ældsteudvalget på sidste møde efter AaBs sejr i dag i Viborg :-)

---------- (y)

Det faldt i god jord og gav en anelse bodsforladelse, da jeg på mødet indvilligede i at føre ledende trådholderstok endnu en gang....for en kortere stund :-)

Det skal dog med, at.....

jeg lurede lidt på, om vi skulle ha´ en dame ved roret, men jeg skal lige ha´ hende kurtiseret en anelse -skulle jo nødig få en kurv....." ;-)

Her på moders dag er der købt mange blomster til uddeling til vaskekoner ,madmødre , husmødre m. fl.........

- JEG vil gerne medgive Leif en flot buket Pyramider fra Øksedal i hvis skygge han kan se tilbage på "jeg vælger mig april" som en skønne tråd (y) , vi alle har glædet os ved.... (y)

-----------------------------------

Her link til Leifs tråd: www.fugleognatur.dk...show_message

-----------------------------------

A propos Pyramider tager Aage og jeg til Nordjylland -højt oppe nær Vandplasken i morgen.....

Mon ikke, vi får set nogle "nordboende Pyramider" deroppe ?? det tror jeg.... :-)

Derfor døbes denne majtråd til "Pyramidetråden" og den må løbe til 1. juli , dog: hvis den sprænger alle rammer, laves en del 2...... 8-)

---------

Hermed indbydelse til jer alle, nye såvel gamle til at forcere Pyramiderne /hoppe på Forfravognen - med eller uden lugejern

Vel mødt - dørene er nu åbne....

:-)

Her en lille sang... med på vejen....

www.youtube.com/watch... ......

8-)



Foto: Øksedals Pyramider .....

De senest indberettede arter i Naturbasen: