Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

9. august 2016

Hvilken fugl? Lydoptagelse fra tråden d. 29. juli

Den 29. startede jeg en tråd ang. en fugl, der lyder som et barnevognshjul der trænger til olie.

Nu er det lykkedes mig at få en optagelse af lyden, men jeg ved ikke hvordan eller hvor jeg skal uploade den for at en ornitolog kan høre den.

Jeg skal advare om at det er en meget dårlig optagelse, hvor man kun kan høre fuglen i baggrunden.

Det skyldes at den ikke har været i området siden jeg skrev om den sidst, og i dag sad den helt inde bag nogle træer, så derfor fik jeg kun dette ene forsøg.

Da jeg gik ind til den for at komme tæt på til lydoptagelsen, tav den stille, så derfor måtte jeg stå et stykke væk, da den begyndte igen.

Jeg er så langt fra en ørn til det med at uploade ting, så hvis jeg kunne få en mailadresse, som jeg kan sende lydoptagelsen til, og så vedkommende kan foretage sig det videre fornødne?


De senest indberettede arter i Naturbasen: