Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

15. oktober 2016

Kan man ikke liste træbukke op - med foto?

Jeg har i dag - på Grenå hede, midt på en sti - mødt en ret stor buk, som jeg ikke lige har foto af, ved hånden, men måske kan hale frem (da min følgesvend tog et par fotos med mobil´en)

Det får mig, generelt til at spørge:

Kan man ikke få listet en billedserie op, her på siden, med et foto af hver art af bukke (og for den sags skyld også af alle mulige andre arter, inkl sommerfugle, larver osv osv)

Det eneste, jeg er kommet frem til, er denne ekstremt "fattige" liste - kun 15 ud af 111 arter. Kan det være rigtigt, at der ikke er flere arter gengivet her på siden af Træbukke?

www.fugleognatur.dk/felthaandbogen

Eller er der en "hemmelig knap", man kan trykke på for at få oplistet et væld af arter inden for en dyregruppe.

Jeg synes faktisk, den funktion mangler på Fugle og Natur ... så man også selv kan gå lidt på opdagelse mellem arterne.

Det konkrete dyr var ret stor, vel ca 2½-3 cm lang - dyb brun med en anelse uroligt tværmønster på dækvingerne

Kunne måske minde lidt om en Væver i form, f.eks den hvælvede voluminøsitet, som dens dækvinger har, hvor mange andre har en mere parallel kropsform.

Kan det passe med årstiden og øvrige forhold

www.fugleognatur.dk/gallery...

mvh Kjeld

De senest indberettede arter i Naturbasen: