Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

5. februar 2017

Rejse til Island - nørdeproblemer

Hej alle,

Jeg overvejer en tur til Island til sommer, men jeg er løbet ind i nogle nørdede vanskeligheder, som jeg håber I kan hjælpe mig ud af.

Internettet bugner med gode forslag til oplevelser på en rejse til Island, men beskrivelserne af spændende naturområder (= botaniske hotspots, spændende fuglelokaliteter og den slags) glimrer ved deres fravær. Det bedste jeg har kunnet opdrive indtil nu, er en lille artikel, der meget kort fortæller at lunder bedst opleves i Vestfjordene eller på Vestmannaøerne. Så langt, så godt. Men hvor skal jeg tage hen, hvis jeg gerne vil opleve strømand, jagtfalk eller islom? Eller måske thors- og odinshane?

Og hvad hvis jeg gerne vil nørde islandske star? Eller orkideer? Hvor skal jeg så tage hen? Og hvilken litteratur skal jeg bruge til bestemmelse af floraen på Island?

Jeg håber, at I vil øse ud af jeres samlede erfaringer med den islandske natur. Så kvitterer jeg med et billede eller to i forum, når jeg kommer hjem og alligevel ikke kunne bestemme den der star ;)

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh Emil

De senest indberettede arter i Naturbasen: